هشدار اتحادیه علمای مقاومت درباره فتنه انگیزی در لبنان

چهار شنبه 21 خرداد 1399 - 9:26:50
هشدار اتحادیه علمای مقاومت درباره فتنه انگیزی در لبنان

تهران- الکوثر: شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه علمای مقاومت تاکید کرد : سازمان‌های اطلاعات خارجی، تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی فتنه به ویژه میان شیعه و سنی با هدف محاصره مقاومت انجام می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رئیس اتحادیه علمای مقاومت در دیدار تعدادی از اعضای تجمع علمای مسلمین لبنان در شهر صیدای لبنان با تاکید بر ضرورت مستحکم سازی جبهه داخلی در برابر توطئه‌های مذهبی و فرقه‌ای گفت: سازمان‌های اطلاعات خارجی و در رأس آن رژیم صهیونیستی تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی فتنه به ویژه میان شیعه و سنی با هدف محاصره مقاومت انجام می‌دهند.

شیخ ماهر حمود افزود: شعار لغو سلاح مقاومت با منافع وطن در تناقض است و وارد شدن این شعار در شعار‌های معیشتی ناشی از بحران اقتصادی، نشان دهنده مداخلات خارجی است که تخریب کشور را از طریق هدف گرفتن معادله قدرتمند ملت، ارتش و مقاومت دنبال می‌کند.
توهین عده‌ای به همسر پیامبر (ص) در تظاهرات روز شنبه با واکنش حزب‌الله و مقامات مختلف این کشور از جمله «نبیه بری» رئیس مجلس روبرو شد و آن را فتنه‌انگیزی خواندند.

دست‌های صهیونیستی-آمریکایی پشت پرده فتنه انگیزی در لبنان

نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به اتفاقات اخیر لبنان گفت: دست‌های صهیونیستی-آمریکایی پشت‌پرده فتنه‌انگیزی اخیر لبنان بود. "صالح العاروری" در واکنش به فتنه اخیر در لبنان در گفتگویی با شبکه المیادین گفت: می‌دانیم چه کسی در پشت فتنه فرقه‌ای است که سعی در شعله‌ور کردن آن در لبنان دارند؛ همه فتنه‌ها و جنگ‌های داخلی به نفع اسرائیل است و اسرائیل این فتنه‌ها را از طریق متحدان خود تحریک می‌کند و گسترش می‌دهد.

وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه توهین به همسران پیامبر و صحابه حرام است، تاکید کرد: علمای شیعه این اقدام را رد و محکوم کردند و این رفتاری نیست که مورد تأیید برادران شیعه باشد.
"صالح العاروری" با اعلام اینکه فتنه میان شیعه و سنی در لبنان به ضرر همه گروه‌های این کشور از جمله مسیحیان و دروزیان نیز هست، گفت: اطمینان دارد که هوشیاری علما و سران لبنان اجازه این فتنه‌های فرقه‌ای را که با دست‌های اجیر شدگانی برای منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا است، نمی‌دهد.


چهار شنبه 21 خرداد 1399 - 9:14:15