عبدالسلام : دموکراسی پوشالی آمریکا آشکار شد

دو شنبه 12 خرداد 1399 - 15:27:51
عبدالسلام : دموکراسی پوشالی آمریکا آشکار شد

تهران - الکوثر : سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به تحولات آمریکا، اعتراضات در این کشور را آشکار کننده حقایق بسیاری دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله یمن گفت، تظاهرات گسترده آمریکایی ها، کشور دموکراسی پوشالی را در اعتراض به نژادپرستی و توحش رژیم آن، دربرگرفته است.

وی با بیان اینکه این جنبش اعتراضی، واقعیت آمریکا را عیان کرد افزود، آمریکا هیچگاه سرزمین آزادی نبوده است.

جورج فلوید سیاه پوست، دوشنبه گذشته با اقدام خشونت بار یک مامور سفیدپوست پلیس در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌ سوتا به قتل رسید. 

مردم شهر مینیاپولیس از روز سه شنبه در اعتراض به قتل این مرد سیاه‌پوست 46 ساله، تظاهرات را آغاز کردند که این تظاهرات به دیگر ایالت های آمریکا نیز رسیده است. 

تظاهرات علیه خشونت پلیس آمریکا با رنگین‌ پوستان این کشور، به مقابل کاخ سفید نیز کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان و ممانعت از ورود آنها به اقامتگاه رئیس‌ جمهور، از تجهیزات ضد شورش و گاز اشک ‌آور استفاده کرد. 

شبکه «سی‌ان‌ان» اعلام کرد تا کنون در 25 شهر از 16 ایالت آمریکا، برای کنترل اعتراضات علیه نژادپرستی، حکومت نظامی برقرار و مقررات منع آمدوشد اعمال شده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز معترضان به قتل این سیاه‌پوست را اوباش دانست و تهدید کرد، معترضان هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش آمریکا قرار خواهند گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 12 خرداد 1399 - 11:25:1

دسته بندی :