سخنگوی داعش خواستار ادامه حملات تروریستی شد

شنبه 10 خرداد 1399 - 9:24:43
سخنگوی داعش خواستار ادامه حملات تروریستی شد

تهران- الکوثر: ابوحمزه القرشی سخنگوی داعش در دومین فایل صوتی خود پس از هلاکت ابوبکر البغدادی از تروریست‌ها خواست حملات خود در برخی کشور‌ها را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه خبری عنب البلدی، ابوحمزه القرشی، سخنگوی جدید گروه تروریستی داعش ضمن تمجید از عملیات عناصر این گروه، از آنان خواست عملیات خود را در کشور‌های مختلف افزایش دهند.

به گفته خبرگزاری اعماق، وابسته به گروه تروریستی داعش، این دومین فایل صوتی سخنگوی این گروه پس از هلاکت ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش است که منتشر می‌شود.

القرشی در این فایل صوتی درباره ویروس همه‌گیر و جدید کرونا و تداوم یافتن «جنگ فرسایشی» عناصر تروریستی در چند کشور سخن گفته است.

سخنگوی داعش شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا را با «مبارزه با مسلمانان» مرتبط دانسته و تاکید کرده است که این ویروس به اقتصاد کشور‌های بزرگ نیز آسیب زده و باعث شده است که این کشورها از حمایت همپیمانان خود دست بردارند.

او ضمن تمجید از فعالیت‌های عناصر داعش در سوریه، عراق، یمن، لیبی، نیجریه، مصر، سومالی، پاکستان و سایر کشور‌های آفریقایی، از این عناصر خواست که حملات خود را افزایش دهند.

ابوحمزه ادعا کرد که این مسئله به درخواست «ابو ابراهیم الهاشمی القرشی» سرکرده جدید داعش است که در اکتبر 2019 (اردیبهشت 1398) به عنوان جانشین البغدادی معرفی شد.

او با اشاره به درگیری‌های اخیر در منطقه بادیه سوریه، تهدید کرد که جنگ این گروه در سوریه «طولانی‌مدت» خواهد بود.

این در حالی است که در دو هفته اخیر چندین نفر از سرکرده‌های بارز گروه تروریستی داعش از جمله معاون الهاشمی، مسئول هماهنگی حملات در دو کشور سوریه و عراق و مسئول رسانه‌ای آن‌ها به هلاکت رسیده یا دستگیر شده‌اند.

عناصر داعش در حال حاضر در سوریه بین استان‌های حمص و دیرالزور و در مناطقی از شهر‌های البوکمال و المیادین به صورت پراکنده حضور دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 10 خرداد 1399 - 9:24:38