رییس جمهوری چین خطاب به ارتش: برای جنگیدن آماده باشید

چهار شنبه 7 خرداد 1399 - 12:43:49
رییس جمهوری چین خطاب به ارتش:  برای جنگیدن آماده باشید

تهران- الکوثر: همزمان با تاکید پکن بر مقابله شدیدتر با تجزیه طلبان در تایوان و هنگ کنگ، «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین به نیروهای ارتش آزادیبخش خلق چین گفته است که «آماده رزم» باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   رییس جمهوری چین در حاشیه اجلاس بزرگ کنگره ملی خلق این کشور در پکن و پس از تقدیر از نیروهای نظامی برای کنترل و مهار ویروس کرونا، از آنها خواست تا برای ماموریت های نظامی آمادگی بالاتری داشته باشند.

همزمان وزارت دفاع چین اعلام کرده است که این کشور سختگیری ها را در مقابله با تجزیه طلبان و براندازان را تشدید خواهد کرد.

شی جین پینگ گفت: «ارتش چین باید آمادگی های خود را برای مقابله و رویارویی نظامی تسریع کرده و قابلیت هایش را برای انجام ماموریت ها و وظایف نظامی افزایش دهد».

وی در نشستی با حضور افسران و مقام های نظامی این کشور اظهار کرد: «ارتش در مهار کرونا اقدامات قابل تقدیری صورت داده است و باید راه هایی برای تمرینات نظامی در طول دوران همه گیری پیدا کند».

خبرگزاری شینهوا از قول او آورده است که «ارتش باید برای نبردهای نظامی آماده باشد در انجام وظایف نظامی تواناتر شود و تمرینات رزمی نظامی واقعی داشته باشد».

بودجه ارتش چین بر اساس گزارش کنگره ملی خلق چین در سال جاری میلادی با ۶.۶ درصد رشد به ۱۷۸ میلیارد دلار رسیده است.

"ووچیان" سخنگوی وزارت دفاع چین هم از افزایش تهدیدهای امنیتی و نگرانی های پکن از این بابت گفت و خاطر نشان کرد:  «تهدیدهای استقلال طلبان تایوان فزاینده است».

وی گفت که حزب حاکم دمکراتیک ترقیخواه با «تکیه بر قدرت های خارجی» در حال پیشروی در مسیر استقلال است و برای همین «مقابله با تجزیه طلبان شدیدتر خواهد شد».

این هشدار در حالی داده می شود که آمریکا روابط نظامی و سیاسی با تایوان را تقویت کرده است و قصد دارد محموله ای از موشک های پیشرفته به این کشور بفروشد.

در این میان چین در حال بررسی لایحه قانون امنیتی در هنگ کنگ برای مقابله با براندازان و تجزیه طلبان است و به آمریکا هشدار داده است در صورت اقدام علیه چین با تدابیر مقابله جویانه این کشور روبرو خواهد شد.

 


چهار شنبه 7 خرداد 1399 - 12:19:51

پربازدیدها