انتقاد روحانی از سوئیس در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا

سه شنبه 6 خرداد 1399 - 17:21:35
انتقاد روحانی از سوئیس در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با رئیس جمهور سوئیس گفت: تهران انتظار دارد، سوئیس در قبال افزایش تحریم‌های غیر قانونی و غیرانسانی آمریکا علیه ایران، نقش موثرتری ایفا کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در تماس تلفنی با «سیمونتا سوماروگا» رئیس جمهوری سوئیس با استقبال از اقدام این کشور در راه‌اندازی سازوکار مالی، تاکید کرد: ایجاد این کانال مالی می‌تواند در این شرایط سخت تاثیر گذار باشد و انتظار می‌رود با فعال‌تر شدن این سازوکار مالی، مواردی از منابع مالی ایران در برخی کشورها از این مسیر عملیاتی شود. 

روحانی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ برجام به عنوان یک توافق بین المللی، تاکید کرد: ضرورت دارد، اتحادیه اروپا در قبال حفظ برجام اقدامات لازم را برای ایجاد توازن در اجرای تعهدات برجامی انجام دهد و سوئیس هم می‌تواند کمک کند تا پایه های برجام استحکام یابد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط با سوئیس خاطرنشان کرد: ایران برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی، علمی و بهداشتی با سوئیس آمادگی کامل دارد.

روحانی ابراز امیدواری کرد: تلاش‌های دو کشور در مسیر صلح و ثبات و انسان‌دوستی ادامه داشته باشد.

رئیس جمهور سوئیس نیز توسعه روابط با ایران را مورد تاکید قرار داد و از اشتراک تجربیات دو کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا استقبال کرد.

«سیمونتا سوماروگا» یادآور شد: بِرن همچنان تلاش خود برای فعال‌تر شدن کانال مالی سوئیس را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور سوئیس با ابراز تاسف از خروج آمریکا از برجام گفت: سوئیس سایر طرف‌های اروپایی را نیز بر حفظ برجام و عمل به تعهداتشان ترغیب خواهد کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


سه شنبه 6 خرداد 1399 - 15:28:56

دسته بندی :