قدردانی رئیس جمهور ونزوئلا از ایران

دو شنبه 5 خرداد 1399 - 13:41:3
قدردانی رئیس جمهور ونزوئلا از ایران

تهران - الکوثر : رئیس جمهور ونزوئلا یکشنبه شب از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نیکلاس مادورو با اشاره به ورود نخستین نفتکش حامل سوخت ایران به سواحل ونزوئلا ضمن قدردانی از دولت و مردم ایران تصریح کرد، ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند. 

"مادورو" در دیدار با اعضای کمیته ریاست جمهوری ونزوئلا برای مبارزه با ویروس کرونا با تاکید بر اینکه ایران و ونزوئلا صلح می‌خواهند افزود، دو کشور حق دارند در دریاهای آزاد تجارت آزادانه داشته باشند.  

رئیس جمهور ونزوئلا همچنن در توییتر با قدردانی از ایران به دلیل ارسال بنزین به ونزوئلا با انتشار تصاویری از نفتکش ایرانی "فورچون" Fortune، نوشت: "پایان ماه رمضان برای ما ورود کشتی Fortune را به ارمغان آورد." 

"نیکلاس مادورو" افزود، "در جایی که کشورهای امپریالیستی میخواهند با زور احکام خود را تحمیل کنند، فقط برادری میتواند مردمان آزاد را نجات دهد."

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از دولت و ملت ونزوئلا که تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارند، پنج فروند نفتکش حامل سوخت را به سمت این کشور اعزام کرده است.

نخستین نفتکش حامل سوخت ارسالی از ایران با نام "فورچون" ساعاتی پیش به سواحل ونزوئلا رسید.

دومین نفتکش حامل سوخت ارسالی از ایران نیز با نام "فارست" ساعاتی پیش وارد آب‌های سرزمینی ونزوئلا شد.

3 نفتکش ایرانی دیگر به نام‌های "کلاوِل"، "فکسون" و "پتونیا" هم به دنبال نفتکش های "فورچون" و "فارست"، در حال حرکت به سمت سواحل ونزوئلا هستند.

آمریکا در ماه های اخیر با تهدید، اعمال تحریم، فشار و محاصره اقتصادی ونزوئلا تلاش کرده است دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند؛ رویکردی که هرگز موفق نبوده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 5 خرداد 1399 - 13:19:29