درخواست جامعه پزشکی ایران از دبیرکل سازمان ملل برای رفع تحریم‌های آمریکا

شنبه 3 خرداد 1399 - 11:12:38
درخواست جامعه پزشکی ایران از دبیرکل سازمان ملل برای رفع تحریم‌های آمریکا

تهران - الکوثر : رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار اهتمام ویژه به دادخواست آنلاین جامعه پزشکی ایران در پاسخ به تحریم‌های ناعادلانه آمریکا شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در متن نامه «محمدرضا ظفرقندی» رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، آمده است: خروج یک جانبه واشنگتن از برجام و وضع دوباره تحریم‌ها از سوی این کشور به بحران قریب الوقوع در حوزه سلامت ایران انجامیده است و بیماران را متأثر می‌کند.

در این نامه خطاب به گوترش با تاکید بر اینکه دسترسی به خدمات پزشکی جزو اساسی حق سلامتی است، تصریح شد: تحریم‌های آمریکا که دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی را با محدودیت روبه‌رو کرده، نقض منشور حقوق بشر و در تضاد با تمامی اصول اخلاقی است. 

در پاسخ به تحریم‌های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، یک دادخواست آنلاین از سوی جامعه پزشکی ایران، خطاب به دبیر کل سازمان ملل آماده شد که توسط بیش از 700 نفر از اعضای جامعه پزشکی ایران امضا شده است. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، 8 مه 2018 به طور یکجانبه خروج کشورش را از برجام اعلام کرد و طی دو مرحله تحریم‌های هسته‌ای را ضد ایران بازگرداند. 

این تحریم‌ها به‌طور مستقیم مردم ایران را هدف قرار می‌دهد و هرگونه فرافکنی آمریکایی‌ها در این زمینه، تلاش برای توجیه افکار عمومی است.

دیوان بین المللی دادگستری اُکتبر سال گذشته (2019) با اعلام صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا، رای به لغو تحریم های دارویی، غذایی، بشردوستانه و هوایی آمریکا ضد ایران داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


شنبه 3 خرداد 1399 - 5:9:19