بیانیه انجمن علمای یمن به مناسبت روز جهانی قدس

جمعه 2 خرداد 1399 - 10:14:27
بیانیه انجمن علمای یمن به مناسبت روز جهانی قدس

تهران- الکوثر: انجمن علمای یمن با تاکید بر اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس، بر اسلامی بودن ماهیت مسجد الاقصی و قدس و صدور فتواهایی در حرام دانستن و محکومیت همکاری با رهبران جنایتکار اسرائیلی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه ماهواره‌ای المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن، انجمن علمای یمن به مناسبت روز جهانی قدس بر اهمیت بزرگداشت این روز و توجه به آن و نیز تبدیل آن به نقطه‌ای تاریخی برای بسیج عمومی و آمادگی جهادی مستمر جهت آزادسازی مسجد الاقصی تاکید کرد.

این انجمن در ادامه با تاکید بر اسلامی بودن مسجد الاقصی و قدس، اعلام کرد: در هیچ صورتی ممکن نیست یهودی‌ها در مسجد الاقصی و قدس جای پا و یا ذره‌ای خاک داشته باشند.

همچنین این انجمن بر لزوم حمایت مالی و پشتیبانی از اعضای جنبش‌های جهادی و مقاومت در فلسطین و لبنان و یاری آنها در مقابله با خطر صهیونیستی تاکید کرد.

انجمن علمای یمن در ادامه صدور فتواهایی علنی که سلطه یهودی‌ها، نزدیک شدن به آنها، عقد قراردادها و برگزاری کنفرانس‌ها با رهبران جنایتکار، آدم‌کش و ملعون آنها را حرام دانسته و محکوم کند، ضروری دانست.

این انجمن رژیم‌های عربستان و امارات را مسؤول پیامدها و اثرات نزدیک شدن شرم‌آور به یهودی‌ها دانست و از علما، خطبا و مبلغان خواست به مساله فلسطین توجه نشان داده و دوباره آن را در راس اولویت‌ها قرار دهند و برای لغو تمامی طرح‌ها و توطئه‌های رژیم غاصب صهیونیستی تلاش کنند.

همچنین این انجمن بر اهمیت تقویت عوامل برادری و وحدت میان گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت، کنار زدن اختلاف‌ها و نیز اتحاد و همبستگی در یک جبهه برای تحقق یک هدف یعنی مبارزه با اشغالگر تاکید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 2 خرداد 1399 - 10:14:14