رئیس جمهوری تونس: قدس پایتخت کشور مستقل فلسطینی خواهد بود

سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 - 18:32:40
رئیس جمهوری تونس: قدس پایتخت کشور مستقل فلسطینی خواهد بود

تهران- الکوثر: قیس سعید رئیس جمهوری تونس در سالگرد روز نکبت و اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی تأکید کرد که یک ملت و حقوق سرزمینی آن غیر قابل غیر قابل انکار است و روزی قدس پایتخت دولت مستقل فلسطین خواهد بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   قیس سعید که در جمع سفرای خارجی و روسای نمایندگی های سازمان های بین المللی مقیم تونس سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود، یک ملت و حقوق سرزمینی آن غیر قابل انکار است مادامی که نیروهای آزادی وجود دارد که حقوق خود را تصدیق می کند و می داند چگونه با توطئه ها و طرح ها مقابله کند.
قیس با اشاره به برخی اقدامات برای اشغالگری بیشتر فلسطین تصریح کرد : تلاش می کنند تا سرزمین فلسطین را ذره ذره تجزیه کنند اما فلسطین در نهایت به صاحبان آن باز می گردد.
رییس جمهوری تونس تأکید کرد که ملت فلسطین، ملتی قهرمان و فداکاری های زیادی کرده است و روزی قدس پایتخت دولت مستقل فلسطین خواهد بود.
این مراسم به مناسبت روز نکبت و اشغال فلسطین از سوی رییس جمهوری تونس برگزار شد.

آغاز نکبت برای فلسطینی ها در ماه می سال ۱۹۴۸ با اشغال بیش از سه چهارم منطقه تاریخی فلسطین، کشته شدن ۵۳۱  فلسطینی و اخراج و آوارگی حدود ۸۵٪ از جمعیت فلسطین در کشورهای همسایه با آن نظیر اردن، سوریه و لبنان و برخی از کشورهای خارجی طبق گزارش دفتر مرکزی آمار فلسطین، بود.

طبق گزارش های منتشره به مناسبت روز نکبت، اشغالگران اسرائیلی در دهه های گذشته ۷۰ جنایت و قتل عام را نظیر کفرقاسم در حق فلسطینیان مرتکب شده اند که در نتیجه آن ۱۵ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند. همچنین طبق آمارها بیش از یکصد هزار فلسطینی از سال ۱۹۴۸ تاکنون در جریان انواع سرکوبگری ها و حملات اسرائیلی ها شهید و یک میلیون فلسطینی از سال ۱۹۶۷ طعم بازداشت به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را چشیده اند.


سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 - 18:6:49

دسته بندی :