طرح تندروهای سنا برای قطع کمک آمریکا به لبنان

شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 9:10:49
طرح تندروهای سنا برای قطع کمک آمریکا به لبنان

تهران- الکوثر: یک نماینده مجلس سنای آمریکا طرحی پیشنهاد داده که در آن قطع کمک این کشور به لبنان درخواست شده است. 

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه «واشنگتن‌فری‌بیکن» که از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است گزارش داده بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا به دنبال قطع کمک این کشور به لبنان هستند. استدلال این نماینده‌ها این است که نظام سیاسی لبنان تقریباً به طور کامل در اختیار حزب‌الله لبنان قرار دارد. 

«تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا طرحی ارائه داده که از دولت «دونالد ترامپ» می‌خواهد کمک سالانه 100 میلیون دلاری به لبنان را «تا زمانی که حزب‌الله این کشور را کنترل می‌کند» قطع کند. 

این طرح خواستار ممنوع شدن هر گونه کمک به دولت لبنان تا زمانی است که رئیس‌جمهور بتواند تأیید کند که حزب‌الله نقشی در دولت لبنان ندارد و از نفوذ در آن برخوردار نیست. 

پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن نوشته است این طرح احتمالاً با حمایت نماینده‌های جمهوری‌خواه مواجه خواهد شد اما تضمینی برای به تصویب رسیدن آن نیست. 

چند روز پیش «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا گفته بود دولت این کشور به دلیل آنکه وزیر بهداشت لبنان نزدیک به حزب‌الله لبنان است از کمک به آن برای مبارزه با کرونا خودداری خواهد کرد.

شنکر گفت: «حزب‌الله شریک دولت لبنان است و این دولت مورد حمایت حزب الله است و ما پول به وزارت بهداشت نمی‌دهیم؛ برای اینکه این وزارتخانه از سوی حزب‌الله مدیریت می‌شود». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 9:10:27