پیشنهاد سناتور آمریکایی برای توافق «صلح ویروس کرونا» بین واشنگتن و تهران!

جمعه 26 اردیبهشت 1399 - 12:56:31
پیشنهاد سناتور آمریکایی برای توافق «صلح ویروس کرونا» بین واشنگتن و تهران!

تهران- الکوثر: در حالی که واشنگتن در دوره شیوع کرونا از صدور مجوز برای اعطای کمک‌های بشردوستانه به ایران امتناع کرده، داین فاینشتاین خواستار «صلح» میان دو طرف در بحبوحه شیوع این ویروس شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «داین فاینشتاین»، سناتور دموکرات آمریکایی در مطلبی در پایگاه اینترنتی بلومبرگ پیشنهاد «طرح صلح ویروس کرونا» بین ایران و آمریکا  برای مقابله با این ویروس را ارائه داد.

او در یادداشت خود درباره پیامد‌های بیماری کرونا هشدار داده و پیشنهاد کرده است ایران و آمریکا در ابتدا بر سر دیدار‌های دوجانبه میان مقامات عالی‌رتبه دو طرف از جمله وزرای دفاع و خارجه توافق کنند.

این سناتور آمریکایی همچنین پیشنهاد کرده است آمریکا به ایران معافیت‌های جزئی و موقت از تحریم‌ها بدهد و زمینه را برای تسهیل اعطای کمک‌های بشردوستانه به ایران فراهم کند تا این کشور بتواند به طور موثر با با شیوع کرونا مقابله کند و این امر را برای کل منطقه مفید دانسته است.

درخواست این سناتور در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن علی‌رغم درخواست‌های بین‌المللی در دوره شیوع کرونا، نه تنها ایران را از تحریم‌هایش معاف نکرد بلکه تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان اعمال کرده است.

فاینشتاین در ادامه اعطای معافیت‌های موقت از تحریم به مشتریان خرید نفت و فرآورده‌های نفتی ایران شده است. او همچنین پیشنهاد کرده است یک مجوز عمومی ۹۰ روزه برای تامین کالا‌ها و تجهیزات پزشکی خاص داده شود.

دولت آمریکا هنوز به پیشنهادهای این سناتور دموکرات واکنشی نشان نداده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 26 اردیبهشت 1399 - 12:56:6