یک اردوگاه شورای انتقالی جنوبی در أبین به کنترل نیروهای منصور هادی درآمد

سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 18:3:20
یک اردوگاه شورای انتقالی جنوبی در أبین به کنترل نیروهای منصور هادی درآمد

تهران- الکوثر: نیروهای دولت مستعفی یمن در ادامه پیشروی به سمت استان أبین، یک اردوگاه وابسته به گروه «شورای انتقالی جنوبی» تحت حمایت امارات را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع وابسته به دولت هادی گفت نیروهای آنها پس از درگیری شدید با نیروهای شورای انتقالی جنوبی در أبین، اردوگاه «حیدرة السیدر» را به کنترل خود درآوردند.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد نیروهای هادی همچنین 15 نفر از نیروهای شورای انتقالی جنوبی را به اسارت گرفتند و تعدادی از آن‌ها نیز کشته و زخمی شدند.

به گفته وی، نیروهای هادی همچنین 10 خودروی نظامی ویژه نقل و انتقال افراد و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی متعلق به شورای انتقالی را به غنیمت گرفتند. 

این منبع گفت پیشروی نیروهای هادی به سمت زنجبار مرکز أبین نیز ادامه دارد.

از سوی دیگر «عبده مجلی» سخنگوی ارتش یمن وابسته به دولت هادی گفت نیروهای شورای انتقالی جنوبی چندین خمپاره به سمت مواضع ارتش در دو منطقه الکلاسی و شقرة در أبین پرتاب کردند.

مجلی افزود که نیروهای هادی نیز به این حمله پاسخ دادند که باعث درگیری بین دو طرف شد.

در همین ارتباط «محمد الحضرمی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با متهم کردن شورای انتقالی گفت این شورا بر ادامه «شورش مسلحانه» خود و همچنین تضعیف کار نهادهای دولتی از جمله وزارت بهداشت اصرار دارد.

الحضرمی افزود شورای انتقالی از پذیرش درخواست‌های بین‌المللی مبنی بر دست کشیدن از تصمیم خودمختاری سرباز زده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 18:3:6