پیام تبریک ظریف به نخست وزیر عراق

پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 14:16:7
پیام تبریک ظریف به نخست وزیر عراق

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکیل دولت جدید عراق را به نخست وزیر این کشور تبریک گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه در پیامی توئیتری با تبریک تشکیل دولت جدید در عراق به «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، کابینه وی، پارلمان و مردم عراق، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار مردم عراق و دولت منتخب‌شان می ایستد.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز ضمن تبریک رای اعتماد پارلمان عراق به اکثریت کابینه پیشنهادی الکاظمی، برای دولت جدید در خدمت به مردم عراق آرزوی موفقیت کرد. 

پارلمان عراق بامداد پنجشنبه در نشستی جنجالی که چندین ساعت به درازا کشید، به بخشی از وزیران کابینه «مصطفی الکاظمی» رای اعتماد داد.

نمایندگان حاضر در این نشست از 22 وزیر پیشنهادی الکاظمی، به 15 وزیر رای اعتماد دادند و از موافقت با 5 وزیر پیشنهادی خودداری کردند.

در این جلسه همچنین تصمیم گیری درباره دو وزارتخانه نفت و امور خارجه به دلیل وجود اختلاف ها بر سر وزیران پیشنهادی، به زمان دیگری موکول شد. 

دولت الکاظمی در یک مدت یکساله موظف است فضا را برای انتخابات زودهنگام پارلمانی مهیا و عراق را در برابر چالش های بهداشتی ناشی از کرونا و اقتصادی متاثر از سقوط قیمت جهانی نفت، مدیریت کرده و در سریع ترین زمان ممکن بودجه 2020 را به پارلمان ارائه کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399 - 14:7:13