محمدعلی الحوثی: راه نجات اقتصاد عربستان پایان دادن به ائتلاف متجاوز علیه یمن است

دو شنبه 15 اردیبهشت 1399 - 17:10:59
محمدعلی الحوثی: راه نجات اقتصاد عربستان پایان دادن به ائتلاف متجاوز علیه یمن است

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد، بهترین راهکار نجات اقتصاد عربستان آن است که ائتلاف متجاوز علیه یمن را متوقف کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز دوشنبه در حساب توئیتری خود نوشت، بهترین فرصت برای رژیم سعودی برای توقف زیان‌‌های شدید اقتصادی، متوقف کردن ائتلاف متجاوز علیه یمن و ورود به راه‌حل‌های ریشه‌ای به جای ارائه راه‌حل‌های نخ‌نما شده و ادعای آتش‌بس توهمی و پایبندی به راه‌حل فراگیر است.

الحوثی تصریح کرد، اوضاع منفی اقتصاد عربستان در جهان شناخته شده و آمریکا هرگز آن کشور را از این وضعیت فاجعه‌بار نجات نخواهد داد، بلکه آمریکا بخشی از علل این فاجعه است.

کاهش شدید قیمت نفت به همراه هزینه های جنگی عربستان از جمله جنگ در یمن خسارت شدیدی به اقتصاد آن کشور وارد کرده است.

بر اساس بیانیه های صندوق بین المللی پول، عربستان در زمان «سلمان بن عبد العزیز» پادشاه کنونی، 233 میلیارد دلار از ذخایر مالی خود را از دست داده است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


دو شنبه 15 اردیبهشت 1399 - 15:25:40

دسته بندی :