العهد: تحرکات آمریکا در عراق و سوریه زمینه‌ساز جنگ دیگری در منطقه است

سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 - 18:31:25
العهد: تحرکات آمریکا در عراق و سوریه زمینه‌ساز جنگ دیگری در منطقه است

تهران- الکوثر: پایگاه خبری لبنانی «العهد» در شماره امروز (سه شنبه) طی یک تحلیل تاکید کرد: تحرکات مشکوک آمریکا در عراق و سوریه زمینه‌ساز جنگ دیگری در منطقه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  براساس این گزارش، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به «تدمر» در بامداد دوشنبه اول اردیبهشت و مورد هدف قرار گرفتن یک خودرو لبنانی در مرز سوریه و لبنان در روز چهارشنبه ۲۷ فروردین صرفا نمایانگر واکنش صهیونیست‌ها به پیروزی‌های تحقق یافته توسط ارتش سوریه و همپیمانانش علیه تروریست‌ها و همپیمانانش نیست، بلکه اسراییل با ادامه دادن به تجاوز نظامی خود به سوریه می‌خواهد افکار عمومی جهان را از تحرکات مشکوک و تجدید آرایش نظامی آمریکایی‌ها در عراق و سوریه منحرف کند.

روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع خود در «پنتاگون» در مقاله‌ای در ماه مارس ( سه شنبه دوازدهم فروردین ) فاش کرد که آمریکا برای شدت بخشیدن به جنگ در عراق طرح‌های نظامی تدارک دیده است .

العهد اضافه کرد که از سوی دیگر بر پایه همین گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طی نشستی در ۱۹ ماه مارس (۲۹ اسفند ۹۸ ) موافقت خود را با انجام حملات نظامی در عراق و انهدام کامل گردان‌های «حزب الله عراق» اعلام کرده است .

در همین راستا آمریکا موشک‌های « پاتریوت» خود را در دو پایگاه «عین الاسد» و «الحریر» مستقر کرد و پایگاه نظامی «الشدادی» محل استقرار نیروهایش در «الحسکه» سوریه را تقویت کرد.

العهد با توجه به اقدامات یاد شده نوشت: به نظر می‌رسد آمریکا در صدد تجدید آرایش نظامی خود در منطقه است و با تقویت حضور نظامی خود می‌خواهد معادلات را برهم زده و امتیازات جدیدی بدست آورد.

در همین رابطه رژیم صهیونیستی با انجام حملات هوایی مکرر به سوریه می‌خواهد، اذهان عمومی را از تحرکات آمریکا در منطقه منحرف کند. آمریکا در صدد انتقام گرفتن از نیروهای مقاومت در عراق یعنی «الحشد الشعبی» و به طور مشخص گردان‌های حزب الله عراق و برهم زدن محور مقاومت در منطقه است.  

پایگاه خبری مزبور از افزایش تعداد نظامیان و تجیهزات نظامی در پایگاه الشدادی در سوریه به عنوان بخشی از طرح آمریکا برای شعله‌ور کردن آتش جنگ در آینده نام برد، زیرا آمریکایی‌ها هنوز تصمیم به ترک منطقه نگرفته‌اند.

العهد افزود: آمریکایی‌ها پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در عراق در محاسبات خود تجدید نظر کردند و چاره‌ای نیافتند جز اینکه علیه محور مقاومت در عراق یعنی الحشدالشعبی و به طور مشخص گردان‌های حزب الله حملات نظامی انجام دهند که در واقع این اقدام در راستای شعله‌ور کردن آتش جنگ در منطقه خلیج فارس قرار دارد و در همین رابطه ترامپ در سپتامبر ۲۰۱۹ دولت مستعفی «عادل عبدالمهدی» را تهدید کرد که در صورت تصویب قانون خروج نیروهای آمریکایی از عراق توسط پارلمان این کشور، گروه تروریستی «داعش» را بار دیگر به عراق باز خواهد گرداند.

این پایگاه خبری با اشاره به اقدامات شکل گرفته از سوی آمریکا در زمینه بازگرداندن داعش به عراق توضیح داد: واشنگتن در همین رابطه در اکتبر ۲۰۱۸ سرکرده‌های داعش و خانواده‌هایشان را به پایگاه‌های آمریکایی در عراق انتقال داد و در هشتم همین ماه ۵۰ داعشی عراقی الاصل را با بالگرد به پایگاه‌هایش در الشدادی منتقل کرد.  

به نوشته خبرگزاری «عربی الیوم »، آمریکا پس از آزادسازی زندانیان داعشی آنها را در صحرای سوریه و عراق رها کرد و دیوارهای زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را برای تروریست‌ها درهم شکست تا بتوانند رهسپار مناطق جدید جنگ در عراق شوند. واشنگتن همچنین پنج هزار داعشی را از زندان «الصناعه» در الحسکه در سوریه فراری داد و آنها را به پایگاه‌های آمریکا در عراق منتقل کرد.

العهد از اصابت موشک‌های کاتیوشا به پایگاه آمریکایی «التاجی » در عراق در سیزدهم ماه مارس ( جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ ) به عنوان « یک نمایش » جهت توجیه حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشدالشعبی در مرزهای سوریه و عراق و انبارهای نظامی و برخی از نقاط در بغداد و نجف نام برد. در واقع آمریکا با این اقدام خود زمینه انتقال زندانیان داعشی به پایگاه الشدادی در الحسکه را فراهم کرد.

بر اساس این گزارش، در واقع آمریکا با تحرکات مشکوک خود در شرق فرات می‌خواهد در عراق و سوریه باقی بماند و با چپاول نفت این دو کشور، ضرر و زیان‌های اقتصادی خود را جبران کند. بسیج کردن جوانان سوریه جهت نگهبانی دادن و محافظت از میدان نفتی «العمر» و رودر رو شدن با حرکت‌های مقاومت شکل گرفته در منطقه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها قصد خارج شدن از شمال شرق سوریه را ندارند.

این اقدام آمریکا مبتنی بر سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن » باعث می‌شود تا دو قوم کرد و عرب سوریه مقابل هم قرار گرفته و با هم به نبرد بپردازند.


سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 - 13:11:49