واکنش ائتلاف متجاوز و مقام‌های ریاض به اعلام خودمختاری در جنوب یمن

دو شنبه 8 اردیبهشت 1399 - 9:56:52
واکنش ائتلاف متجاوز و مقام‌های ریاض به اعلام خودمختاری در جنوب یمن

تهران- الکوثر: ائتلاف متجاوز به یمن و مقامات عربستان سعودی خواستار لغو خودمختاری نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن و تلاش برای اجرای توافق ریاض شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اعلام خودمختاری نیروهای وابسته به امارات در جنوب یمن واکنش ائتلاف متجاوز به یمن و همچنین مقام‌های مختلف عربستان سعودی را در پی داشته است.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن در شامگاه ششم اردیبهشت همزمان با بیانیه رئیس این شورا –مقیم در امارات- درباره اعلام خودمختاری در جنوب یمن، تحرکات نظامی خود را در عدن آغاز کردند.

بر اساس گزارش «عربی 21»، ائتلاف سعودی بامداد امروز دوشنبه در واکنش به این موضوع بیانیه‌ای صادر و از شورای انتقالی خواست از تصمیم خود صرف‌نظر کند.

ائتلاف متجاوز خواستار لغو اعلام خودمختاری در جنوب یمن شد و آن را در تناقض با توافق ریاض خواند.

در این بیانیه ادعا شده است: گام‌های عملی برای اجرای توافق ریاض اتخاذه کرده و اتخاذ خواهیم کرد. همه باید منافع ملت یمن را بر دیگر منافع ترجیح دهند و در راستای تحقق هدف بازگرداندن دولت، پایان کودتا و مقابله با گروه‌های تروریستی کار کنند.

«خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان نیز در واکنش به این موضوع گفت: تسریع در اجرای توافق ریاض مسؤولیتی ملی بر دوش دو طرف است.

وی سپس مدعی شد، عربستان سعودی همواره بر «امنیت و ثبات یمن، بازگشت وضعیت طبیعی و اجرای توافق ریاض» اصرار داشته است.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان هم بر اجرای توافق ریاض تأکید کرد و گفت، این توافق که مورد استقبال جامعه بین‌الملل و سازمان ملل قرار گرفته فرصتی برای تحقق امنیت و ثبات است.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی هم در توییتر خود خواستار اجرای توافق ریاض شد و افزود: با این موضوع به شدت مخالفیم که منافع ملت یمن (تضمین شده با توافق ریاض) به میدانی برای مزایده مواضع و تحرکاتی تبدیل شود که فرصت‌های مثبت برای زندگی همراه با امنیت و ثبات را در مناطق مختلف این کشور عزیز از بین ببرد.

«محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن هم اعلام کرد: توافق ریاض راه‌حلی عملی برای حفظ ثبات یمن، بازگشت سازمان‌های آن، وحدت صفوف و مقابله با چالش‌های اقتصادی است.

وی افزود، عربستان و امارات و کشورهای عضو ائتلاف برای اجرای توافق ریاض و نزدیک کردن دیدگاه‌ها در روند اجرا تلاش می‌کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 8 اردیبهشت 1399 - 9:56:40