روحانی : پرتاب ماهواره "نور" به فضا یک موفقیت ارزشمند ملی است

شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 9:56:36
روحانی : پرتاب ماهواره "نور" به فضا یک موفقیت ارزشمند ملی است

تهران - الکوثر : رئیس جمهور اسلامی ایران جمعه شب در گفت وگو تلفنی با سردار سرلشکر "حسین سلامی" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک موفقیت متخصصان جوان سپاه پاسداران در پرتاب ماهواره "نور" به فضا، تصریح کرد، این دستاورد در شرایط بیماری کرونا، ارزش مضاعف داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حسن روحانی در این گفت وگو پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره دفاعی "نور" به فضا، را یک موفقیت ارزشمند ملی دانست و از سردار سلامی خواست تشکر و تقدیر وی را به نیروی هوافضا سپاه و همه متخصصین فضایی در سپاه پاسداران، ابلاغ نماید.

رئیس جمهور اسلامی ایران همچنین با اشاره به برخی اقدامات تحریک‌آمیز بیگانگان در منطقه و ضروت حفظ هوشیاری در برابر این تحرکات، خاطر نشان کرد، قدرت، توان و آمادگی دفاعی نیروهای مسلح ایران به‌ ویژه سپاه پاسداران همواره در چارچوب حفظ ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه، مورد استقبال آزادی خواهان جهان بوده است. 

روحانی از همراهی و همکاری موثر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ویژه بسیجیان در مقابله با ویروس کرونا در ایران از جمله ارائه خدمات بهداشتی در طرح غربالگری و در اختیار گذاشتن امکانات پزشکی و درمانی برای درمان مبتلایان نیز قدردانی کرد و گفت: همبستگی، وحدت و انسجام بسیار خوبی در ایران برای مقابله با کرونا ایجاد شده است.

سرلشکر سلامی نیز در این گفت وگو با تقدیر از حسن توجه رئیس جمهور به موفقیت سپاه در پرتاب ماهواره نور، ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند در آینده شاهد دستاوردها و موفقیت‌های بیشتری در حوزه دفاعی ایران باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تاکید کرد، سپاه پاسداران همواره برای مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان، مبارزه با تروریسم و تامین ثبات و امنیت پایدار در منطقه در آمادگی کامل قرار دارد.

ماهواره "نور" به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه از ماهواره بر 3 مرحله‌ای "قاصد"، از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 6:9:15