نیویورک تایمز: تعداد واقعی قربانیان کرونا در آمریکا و اروپا بیشتر از ارقام رسمی است

چهار شنبه 3 اردیبهشت 1399 - 8:23:2
نیویورک تایمز: تعداد واقعی قربانیان کرونا در آمریکا و اروپا بیشتر از ارقام رسمی است

تهران- الکوثر: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکا، بالاتر از رقمی است که رسما اعلام می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به نظر جمعیت شناسان نوشت، تعداد کشته شدگان کرونا ویروس در جهان بیشتر از داده های رسمی است. 

براساس مقاله این روزنامه، تعداد کشته شدگان در اسپانیا، هلند، بلژیک، سوئیس، انگلیس و ولز، نیویورک، استانبول و جاکارتا کمتر از 28 هزار نفر اعلام شده است ولی تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس بايد بيشتر باشد.

گزارش شده است که در پاریس تعداد کشته شدگان روزانه نصف رقم واقعی اعلام می شود و در نیویورک، تعداد کشته شدگان تا چهار برابر بيشتر از رقمی است که رسما اعلام می شود. به نوشته این روزنامه، در بسیاری از کشورهای اروپایی تعداد کشته شدگان 20 تا 30 درصد بیشتر از حد اعلام شده است است، یعنی ده ها هزار نفر بیشتر از رقمی که اعلام می شود در اين کشورها بر اثر کروناویروس در گذشته اند.

این نشریه خاطرنشان می کند اين سخن به این معنا نیست که مقامات این کشورها آمار واقعی را کم اعلام مي کنند: واقعیت این است که همه مبتلایان و جان باختگان با تست کروناویروس آزمایش نمی شوند. علاوه بر این، خاطر نشان شده است که بسیاری از کشورها قربانیان مرگ کوويد 19 را که فقط در بیمارستان ها فوت کرده اند، گزارش می دهند.

تا کنون بیش از 2.3 میلیون مورد ابتلا به کروناویروس در جهان ثبت شده است و بیش از 157 هزار نفر جان باخته اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 3 اردیبهشت 1399 - 8:22:50