دفع حملات ائتلاف سعودی در استان‌های مأرب‌ و جوف یمن

یک شنبه 31 فروردین 1399 - 13:23:25
دفع حملات ائتلاف سعودی در استان‌های مأرب‌ و جوف یمن

تهران- الکوثر: سخنگوی نیروهای مسلح یمن از دفع حملات نیروهای ائتلاف سعودی در استان‌های مأرب و جوف توسط نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   «یحیی سریع» شنبه شب اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با انجام عملیات گسترده حملات نیروهای ائتلاف سعودی در شهرستان مجزر استان‌ مأرب و شهرستان های خب و الشعف در استان جوف را دفع کردند.

وی گفت: در این عملیات با انهدام تعدادی خودروی زرهی مزدوران ائتلاف سعودی دهها تن از آنان کشته و یا زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه افزود: طی 24 ساعت گذشته جنگنده - بمب افکن های ائتلاف سعودی، 33 نوبت مناطق مختلف این کشور را بمباران کردند.

ائتلاف سعودی از پنجشنبه گذشته مدعی شد که حملات خود به یمن را به دلیل شیوع کرونا در این کشور متوقف کرده و این آتش‌بس یک‌طرفه دو هفته به طول خواهد انجامید و در صورت استقبال قابل تمدید است.

به رغم این ادعا، حملات طی بیش از یک هفته گذشته به هیچ وجه متوقف نشده و مواضع ارتش یمن از زمین و آسمان هدف حملات ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.


یک شنبه 31 فروردین 1399 - 11:10:42