پارلمان رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شد

جمعه 29 فروردین 1399 - 9:12:5
پارلمان رژیم صهیونیستی مأمور تشکیل کابینه شد

تهران - الکوثر : رئیس رژیم صهیونیستی، پارلمان این رژیم (کنست) را مأمور انتخاب نخست‌وزیر و تشکیل کابینه کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پس از اتمام مهلت «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید برای تشکیل کابینه، «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه  با ارسال نامه‌ای به «گانتز»، که هم‌اکنون ریاست کنست را نیز برعهده دارد، رسماً پایان مهلت وی برای تشکیل کابینه را ابلاغ کرد. 

«رووین ریولین» روز دوشنبه به مدت ۴۸ ساعت، مدت زمان مذاکرات «بنی گانتز»  با «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه را تمدید کرده بود.

«ریولین» در این نامه، نمایندگان کنست را مأمورتشکیل کابینه کرد و خطاب به آنها نوشت: امیدوار است اعضای کنست بتوانند اکثریت را به نحوی تشکیل دهند که کابینه در مدت هرچه سریعتر تشکیل شود تا چهارمین دور انتخابات برگزار نشود.  

به نوشته تایمزاسرائیل، اگر ۶۱ نماینده کنست از یکی از همکاران خود طی ۲۱ روز آینده برای تشکیل ائتلاف حمایت کنند، او به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب می‌شود، در غیراین‌صورت رژیم صهیونیستی برای چهارمین بار در یک سال انتخابات سراسری برگزار می‌کند. 

فلسطین اشغالی در کمتر از یک‌سال شاهد سه انتخابات پارلمانی پیاپی بوده که تاکنون هیچ‌کدام به تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی منجر نشده است.

انتخابات آخر نیز همچون دو انتخابات قبل برنده مشخصی نداشت اما نتایج منجر به برتری کم‌تعداد حزب آبی و سفید به ریاست «بنی گانتز» شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 29 فروردین 1399 - 8:56:38

دسته بندی :