ایران مخالف هرگونه تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان

پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 10:45:33
ایران مخالف هرگونه تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان

تهران - الکوثر : معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ضمن احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان با هر اقدامی‌ که به مناقشه بین دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان دامن بزند، مخالف است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی «خلف خلف اف» معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، ضمن تکذیب خبر مربوط به تردد کامیون‌های ایرانی به قره باغ گفت: دشمنان سعی می‌کنند با فضاسازی‌های دروغین روابط دوستانه و برادرانه دو کشور همسایه ایران و جمهوری آدربایجان را تخریب کنند. 
عراقچی با قدردانی از کمکهای بشردوستانه جمهوری آذربایجان به ایران برای مقابله با بیماری کرونا، ادامه جریان حمل و نقل و ترانزیت کالا میان دو کشور با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی را نکته مهمی در روابط دو کشور دانست.
معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران همچنین با اشاره به وضعیت قرنطینه و تعطیلی دانشگاه‌ها، مساعدت دولت جمهوری آذربایجان در بازگرداندن دانشجویان و دیگر اتباع ایران به کشور را خواستار شد که مورد استقبال طرف آذری قرار گرفت.
در این گفت‌وگو که به ابتکار معاون وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان صورت گرفت، طرفین بر اهمیت تداوم روابط برادرانه و استمرار همکاری‌های همه جانبه دو کشور تاکید کردند.
برخی رسانه‌های جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته با انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مدعی انتقال سوخت و مواد غذایی از ایران به منطقه قره‌باغ شدند.
در همین حال، سفارت ایران در جمهوری آذربایجان دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد: رسانه‌های جمهوری آذربایجان باید ضمن بررسی صحت گزارش‌های دریافت شده، از انتشار گزارش‌های بدون منبع موثق پرهیز کنند. 
جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سال 1988 بر سر منطقه قره‌باغ اختلاف دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 28 فروردین 1399 - 10:43:53