استقبال ایران از معرفی نخست‌وزیر جدید عراق

جمعه 22 فروردین 1399 - 8:35:52
استقبال ایران از معرفی نخست‌وزیر جدید عراق

تهران - الکوثر : سخنگوی وزارت امورخارجه ایران از معرفی« مصطفی عبداللطیف الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق استقبال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت:ایران همواره از استقلال، حاکمیت ملی، یکپارچگی ارضی و ثبات سیاسی در کشور عراق حمایت کرده و اتفاق نظر تمامی جریانات سیاسی این کشور از طریق روندهای دموکراتیک را تنها مسیر برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات می داند. 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران افزود: بدون تردید همسویی و همدلی همه طوایف و تمامی گروه های سیاسی و شخصیت های عراقی برای  تامین خواسته های مردم و مرجعیت عالی دینی در عراق و ایجاد کشور با ثبات و یکپارچه و برخوردار از جایگاه مهم در سطوح منطقه ای و بین المللی تاثیر گذار بوده و هست.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته برای همکاری با دولت عراق به منظور عبور آن کشور از مشکلات و نیل به اهداف عالی مردم و مرجعیت عراق آماده همکاری با دولت این کشور است.
پس از انصراف «عدنان الزرفی» از تشکیل کابینه عراق، «برهم صالح» رئیس جمهوری این کشور روز پنج شنبه « مصطفی عبداللطیف الکاظمی» را مامور تشکیل کابینه جدید کرد.
نخست وزیر جدید عراق یک ماه فرصت دارد تا کابینه خود را برای کسب رای اعتماد، به  پارلمان این کشور معرفی کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 22 فروردین 1399 - 8:28:57