واکنش طالبان به بازداشت سرکرده داعش در افغانستان

سه شنبه 19 فروردین 1399 - 9:58:42
واکنش طالبان به بازداشت سرکرده داعش در افغانستان

تهران- الکوثر: گروه طالبان افغانستان در واکنش به دستگیری «اسلم فاروقی» سرکرده داعش در افغانستان اعلام کرد، این فرد بازداشت نشده، بلکه در واقع به دولت کابل پناهنده شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، طالبان روز سه شنبه در تارنمای خود نوشت: مسئول گروه فتنه‌گر داعش در افغانستان به همراه افراد خود به دولت کابل پناهنده شده و بازداشت نشده است.

در این تارنما آمده است: این بار نخست نیست که اعضای داعش به دولت کابل پناهنده می شوند بلکه در سال 2018 نیز بالگردهای دولتی تعداد 200 نفر از جنگجویان داعش را در استان جوزجان از چنگ طالبان نجات دادند.

طالبان مدعی شده است: این گروه در سال 2019 هم در حال برچیدن گروه داعش در استان ننگرهار بود که یک هزار نفر از اعضای داعش به دولت تسلیم شدند.

گزارش گروه طالبان حاکی است: فردی که اکنون به عنوان رهبر دستگیرشده داعش معرفی شده، از باقی مانده های این گروه بوده که در مرکز اداره ملی افغانستان در مقابل دوربین ها ظاهر شده است.

اداره امنیت ملی افغانستان دراین زمینه گزارش داده است: عبدالله اروکزی معروف به اسلم فاروقی سرکرده داعش در یک عملیات فوق العاده پیچیده با دو فرمانده و 19 تن از افرادش دستگیر شده اند.

داعش طی دو ماه‌ اخیر دو عملیات کشنده و پرتلفات را در افغانستان انجام داد که نخستین آن در روز 16 اسفند ماه در مراسم یادبود یک رهبر جهادی در کابل بود که نزدیک به 40 کشته و بیش از 60 زخمی برجا گذاشت. حمله دوم نیز در روز ششم فروردین ماه امسال در معبد سیک های افغانستان انجام شد که در اثر آن 26 نفر کشته و 8 تن زخمی شدند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 19 فروردین 1399 - 9:58:34

دسته بندی :