کرونا در جهان عرب .. تلاش رژیم صهیونیستی برای شیوع کرونا میان فلسطینی ها

یک شنبه 17 فروردین 1399 - 16:5:35
کرونا در جهان عرب .. تلاش رژیم صهیونیستی برای شیوع کرونا میان فلسطینی ها

تهران - الکوثر : کرونا در جهان عرب همچنان روند تصاعدی دارد و رژیم صهیونیستی نیز ضمن بی توجهی به شیوع کرونا در میان اسرای فلسطینی، در برخی شهرک های صهیونیست نشین اقدامی برای مقابله با کرونا در میان فلسطینی ها انجام نمی دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آمار قربانیان ویروس کرونا  تا ساعت نوزده شب گذشته به وقت گرینویچ در سراسر جهان از جمله کشورهای عربی به ۶۳ هزار و ۴۳۷ نفر رسید که تقریبا معادل ۵.۴% مبتلایان است و شمار مبتلایان در ۱۹۰ کشور درگیر به مرز یک میلیون و ۱۷۰ هزار نفر رسید. 

روزنامه فرامنطقه ای « القدس العربی » چاپ لندن در شماره امروز خود ضمن اعلام این مطلب افزود: همچنین تا کنون ۲۲۸ هزار و ۵۹۸ نفر یعنی ۲۰.۵% افراد مبتلا بهبود یافته اند.

این در حالی است که کشورهای درگیر اقدامات بهداشتی و امنیتی قاطعی را به اجرا درآورده اند  و کشورهای عربی نیز دیروز شاهد افزایش شمار مبتلایان بود. 

"ریاض اشقر"، سخنگوی مرکز مطالعات اسیران فلسطینی اعلام کرد، اداره زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی کاملاً بر اوضاع اسیران فلسطینی در بند چهارده زندان عوفر سرپوش گذاشته است.

"اشقر" افزود، اداره زندان‌های اسرائیل اعلام کرده است 9 نفر از اسرا را که از نزدیک با "نور صرصور"، اسیر فلسطینی مبتلا به کرونا، ارتباط داشته‌ اند قرنطینه کرده است، اما حاضر نیست از زندانیان فلسطینی تست کرونا بگیرد.

وی با هشدار درباره خطر کرونا برای جان صدها اسیر بیمار فلسطینی گفت: ایمنی بدنی اسرای بیمار پایین و بدن‌های آنها به علت بیماری و وضعیت سخت زندان ضعیف شده است.

سازمان آزادی‌بخش فلسطین هم امروز شنبه اعلام کرد، شهرک‌های اسرائیلی به کانون انتقال ویروس کرونا به شهرها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری تبدیل شده‌اند.

در گزارش این سازمان آمده است: دولت فلسطین از کارگران فلسطینی خواسته که کار خود را در پروژه‌های اسرائیلی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین متوقف کنند و به خانه‌هایشان بازگردند.

آمار رسمی که امروز در برخی از کشورهای عربی انتشار یافت ، از این قرار است:

الجزایر

الجزایر شب گذشته اعلام کرد که به دنبال مرگ ۲۵ بیمار کرونایی تعداد درگذشته ها در این کشور به ۱۳۰ نفر رسید.

« جمال فورار » سخنگوی کمیته بحران در وزارت بهداشت گفت که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ نفر دیگر به جمع بیماران افزوده شد و بدین ترتیب شمار مبتلایان در الجزایر به یک هزار و ۲۵۱ نفر رسید و ۹۰ نفر نیز از این بیماری رهایی یافتند.

مغرب

وزارت بهداشت مغرب شنبه شب اعلام کرد : با ثبت ۱۱ مورد جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتیهای کرونا به ۵۸ نفر افزایش یافت.

« محمد الیوبی » مدیر بخش بیماری های واگیردار در وزارت بهداشت در یک گفت وگوی تلویزیونی اظهار داشت : با توجه به ابتلای ۱۲۲ نفر دیگر شمار مبتلایان به ۸۸۳  نفر رسید و با ثبت ۹ مورد جدید تعداد بهبودیافتگان به ۶۵ تن رسید.

تونس

تونس اعلام کرد با ثبت یک فوتی در روز شنبه تعداد متوفی ها در این کشور به ۱۹ نفر رسید.

وزارت بهداشت تونس خاطرنشان کرد با ثبت ۵۸ مورد جدید شمار افراد مبتلا به طور کلی به ۵۳۳ نفر رسید.

تونس مدت زمان تعیین شده برای قرنطینه بهداشتی را تا ۱۹ ماه جاری ( ۳۱ فروردین ) تمدید کرد و هنوز مشخص نیست که پس از این مدت آن را تمدید خواهد کرد یا خیر .

« عبداللطیف المکی » وزیر بهداشت تونس اعلام کرد که با توجه به احتمال پیدایش موج جدید کرونا بیش از شش میلیون تونسی مجبور هستند از ماسک استفاده کنند.

فلسطین

شش نفر دیگر در روز شنبه در فلسطین به کرونا مبتلا شدند و بدین ترتیب شمار مبتلایان به طور کلی به ۲۱۶ نفر رسید که در این میان ۱۲ نفر آنها ساکن نوار غزه هستند.

وارت بهداشت رژی صهیونیستی هم در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به کرونا در سرزمین های اشغالی به ۹ زار و ۱۸ نفر افزایش یافته است و شمار فوتی‌ها نیز به ۴۶ نفر رسیده است .

اردن

اردن دیروز اعلام کرد که با ثبت ۱۳ مورد جدید شمار مبتلایان در این کشور به طور کلی به ۳۲۳ نفر رسید . مقامات اردنی اعلام کردند که با استفاده از پهپادها میزان پایبندی مردم به قانون منع آمد و شد را زیر نظر دارند.

« سعد جابر » وزیر بهداشت اردن گفت : ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و طی همین مدت ۱۶ نفر بهبود یافتند و بدین ترتیب شمار بهبودیافتگان به ۷۴ نفر رسید.

عراق

وزارت بهداشت عراق شب گذشته اعلام کرد که پس از ثبت دو فوتی ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار فوتی های کرونا در این کشور به ۵۶ نفر رسید.

مصر

دیروز در مصر با ثبت ۵ فوتی جدید شمار فوتی ها در این کشور به ۷۱ نفر رسید.

وزارت بهداشت مصر گفت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ نفر دیگر به این بیماری مبتلا شدند و ۲۵ بیمار نیز بهبود یافتند. شمار مبتلایان این کشور به طور کلی یک هزار و ۷۰ نفر است که از این میان ۲۴۱ بهبود یافتند و  ۷۱ نفر فوت کردند.

 قطر

قطر شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا به دنبال ثبت ۲۵۰ مورد جدید به یک هزار و ۳۲۵ نفر رسید. ۱۶ مورد جدید نیز بهبود یافتند و بدین ترتیب تعداد بهبود یافتگان به ۱۰۹ نفر رسید.

 امارات

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت امارات شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور تا شب گذشته با ثبت ۲۴۱ مورد جدید به یک هزار و ۵۰۵ نفر رسید و به دنبال درگذشت یک شهروند ۵۳ ساله که از نارسایی قلبی رنج می برد، شمار قربانیان به ۱۰ نفر رسید و با بهبود یافتن ۱۷ مورد جدید شمار بهبودیافتگان هم به ۱۲۵ نفر افزایش یافت.

عربستان

عربستان با دو هزار و ۱۷۹ مبتلا و ۲۹ متوفی در میان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بیشترین آسیب را از انتشار ویروس کرونا دیده است.

 کویت

کویت دیروز اولین مورد فوتی را به ثبت رساند و به دنبال شناسایی ۶۲ مورد جدید ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان این کشور به ۴۷۹ نفر رسید.

 عمان

عمان هم روز شنبه با ثبت ۲۵ مورد جدید ۲۷۷ مورد ابتلا و یک فوتی را به ثبت رساند. کویت و عمان در میان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس کمترین آسیب را از گسترش ویروس کرونا دیده اند.

لبنان

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد با ثبت ۱۲ مورد جدید شمار مبتلایان به ۵۲۰ نفر رسید که از این میان ۱۷۰ بیمار جان خود را از دست دادند.

شیوع ویروس کرونا  «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 17 فروردین 1399 - 14:19:59

دسته بندی :