بهترین اعمال ماه شعبان از نگاه پژوهشگر اسلامی

چهار شنبه 13 فروردین 1399 - 16:53:48

تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر ارشد علوم اسلامی به نقل از پیامبر اسلام (ص)، صدقات و استغفار را بهترین اعمال ماه شعبان دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر استاد حوزه و پژوهشگر ارشد علوم اسلامی در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: برای ماه شعبان نماز و ذکر و ادعیه فراوانی وجود دارد به ویژه ادعیه ای که از اهل بیت علیهم السلام به دست ما رسیده است مانند صلوات شعبانیه و مناجات شعبانیه. به همه مسلمانان توصیه می کنم که از این ادعیه شریف بهره ببرند.

شیخ اسد قصیر افزود: اما من در اینجا می خواهم از بهترین اعمال در ماه شعبان حرف بزنم یعنی صدقات و استغفار که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آن را بهترین اعمال توصیف کرده است. پیامبر اسلام بسیار اهل صدقه دادن بود. اکنون که گرفتار بلا و بیماری (کرونا) هستیم به یاری و مهربانی یکدیگر نیازمندیم. الحمدلله مردم در کشورهای شرقی اعم از مسلمان و مسیحی تجربه بسیار زیبایی از این عمل ارائه کرده اند که الآن غرب تشنه آن است.

این استاد برجسته علوم اسلامی افزود: ای مردم، فقرا و یتیمان و یمنی ها و فلسطینی ها و مستضعفان را یاری کنید تا خداوند شما را یاری کند. ما اگر بخواهیم خداوند شر این بلا را از سر ما کم کند، باید به نیازمندان کمک کنیم... شعبان ماه پیامبر (ص) است و همانطور که امام علی (ع) عمل می کرد ما هم هر کار خیری را باید با نیت عشق به محمد (ص) انجام دهیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 13 فروردین 1399 - 16:53:16