روحانی : تلاش همه جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضد کرونا باید انجام گیرد

یک شنبه 10 فروردین 1399 - 9:30:41
روحانی : تلاش همه جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضد کرونا باید انجام گیرد

تهران - الکوثر : رئیس جمهور شنبه شب در جلسه‌ای با برترین متخصصان و صاحبنظران ایران در زمینه بیماری‌های عفونی، ویروسی و تنفسی، طب اورژانس، ایمونولوژی، ویرولوژی و اپیدمولوژی که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، از تلاش‌ها و فداکاری‌های همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی ایران تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "حسن روحانی" در این جلسه با اشاره به اینکه تلاش و خدمات بسیار زیادی در این ایام برای مقابله با این بیماری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد، در حال حاضر آرامش خوبی در میان نظام سلامت و کادر درمانی ایران حاکم است.

رئیس جمهور اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه شیوع ویروس کروان اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی و سبک زندگی را کاملاً در سراسر جهان دگرگون کرده است، تاکید کرد باید تلاش همه جانبه برای ساخت واکسن و داروی ضد کرونا انجام گیرد.

در این نشست که با حضور  "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران و ارتباط تصویری با متخصصان و صاحبنظران برجسته علمی انجام شد، آثار و پیامدهای شیوع کرونا و راهکارهای تخصصی و اقداماتی که باید در نقاط گوناگون ایران برای جلوگیری از شیوع و گذر از بحران این بیماری انجام شود، مورد بررسی قرار گرفت.

چگونگی شرایط و اقداماتی که باید برای کاهش شیوع و کنترل بیماری انجام شود، میزان توانایی و توانمندی نظام سلامت و درمان ایران در مدیریت و مقابله با کرونا، تبعات و تأثیرات اجتماعی شیوع کرونا بر مردم، راهکارها و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای مواجهه با این بیماری، چگونگی شرایط برای عادی سازی روند مناسبات اقتصادی – اجتماعی در ایران و تأثیرگذاری اجرای طرح بسیج ملی مقابله با بیماری کرونا و انجام اقداماتی نظیر غربالگری عمومی به مردم، از جمله مباحثی بود که در این جلسه عنوان شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 10 فروردین 1399 - 8:18:7