سیدحسن نصرالله: همه جهان باید برای توقف جنگ یمن، علیه حکام سعودی به پا خیزد

یک شنبه 10 فروردین 1399 - 6:1:53
سیدحسن نصرالله: همه جهان باید برای توقف جنگ یمن، علیه حکام سعودی به پا خیزد

تهران- الکوثر: دبیرکل جنبش حزب الله لبنان ضمن درخواست برای توقف فوری جنگ علیه یمن، از طرح ابتکاری دبیرکل انصارالله یمن برای مبادله اسرای سعودی با فلسطینی هایی که در زندان های رژیم سعودی به سر می برند تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تحولات یمن و آغاز ششمین سال تجاوز ائتلاف آمریکایی- سعودی علیه این کشور گفت: ملت یمن در پنج سال گذشته مقاومت اسطوره ای از خود نشان داد و این مقاومت، از برکت های صاحبان مناسبت های این روزها و شب ها (اعیاد شعبانیه) است. این مقاومت و پایداری، نتیجه فرهنگ کربلا، ایمان، جهاد، صبر، پایداری، شهادت و شعار هیهات من الذله است که یمنی ها به آن ایمان دارند و آن را به عنوان شعار خود انتخاب کرده اند. اینها دلیل طبیعی این مقاومت و پایداری اسطوره ای پنج ساله است. آمریکا در رأس جنگ علیه یمن قرار دارد و عربستان آن را هدایت می کند و شماری از کشورها و ده ها هزار مزدور و اجیر شده از کشورهای مختلف نیز در این جنگ مشارکت دارند. محاصره خطرناک و خفه کننده ای علیه یمن در جریان است و با وجود این، ما شاهد نه فقط مقاومت و پایداری بلکه کسب پیروزی های میدانی بزرگی هستیم.
سسد حسن نصر الله افزود: در خصوص جنگ یمن باید به دو نکته اشاره کنم. نخست: بار دیگر از متجاوزان و به ویژه حکام عربستان سعودی می خواهم این جنگ را متوقف کنند. آیا زمان آن فرا نرسیده است که ملت های عربی و اسلامی، حکام کشورهای جهان، علمای جهان اسلامی و عربی، احزاب و سراسر جهان در مقابل حکام سعودی فریاد برآورند و بگویند جنگ علیه یمن کافی است! همه جهان اکنون در حال بررسی این است که چگونه در سایه گسترش کرونا جنگ ها و درگیری ها و مشکلات متوقف شود و اولویت به مقابله با کرونا داده شود. آیا مردم یمن شایسته این نیستند که پس از تحمل این همه ظلم و غربت، جنگ علیه آنان متوقف شود؟ واقعا این فریاد علیه حکام سعودی، باید در شرایط فعلی بیشتر از هر زمان دیگری سر داده شود. اگر قبل از یک، دو، سه و چهار سال گذشته برخی مردم دیدگاه های مختلفی در مورد جنگ یمن داشتند و یا دارای محاسبات سیاسی معینی بودند، امروز به دلایل انسانی باید همه جهان فریاد برآورد تا از عربستان و حامیان و متحدانش بخواهد جنگ علیه مردم مظلوم یمن را متوقف کنند.
دوم: طرح ابتکاری برادر و رهبر، جناب عبدالملک بدرالدین الحوثی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است. ایشان در این طرح آمادگی خود را برای مبادله زندانیان فلسطینی مظلوم در زندانهای عربستان با زندانیان یمنی اعلام کرد. برخی از زندانیان فلسطینی سال های طولانی مقیم عربستان بوده اند و تنها گناه آنها این است که به برخی جنبش های مقاومت وابستگی داشته اند و یا برای حمایت از برخی جنبش های مقاومت اموال جمع آوری کرده اند. این مرد بزرگ و فرمانده بزرگ که خود زندانیانی در زندان های آل سعود دارد، اولویت را به زندانیان و بازداشت شدگان فلسطینی می دهد تا خودش و این جنبش جهادی و ملت مقاوم، مؤمن و شریف حمایت خود را به لحاظ اعتقادی، ایمانی، جهادی، انسانی و اخلاقی از ملت فلسطین اعلام کرده و بر پایبندی اعتقادی و قاطع شان را به آرمان فلسطین تأکید کنند. همگان باید از این موضع تقدیر به عمل آورند و آن را ارزشمند بدانند و باید در همان سطح بزرگ و جایگاه ارزشمندی که این رهبر بزرگ بر اساس آن عمل کرده است، با این اقدام او تعامل کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 10 فروردین 1399 - 6:1:20