سیدحسن نصرالله: بازگرداندن اتباع لبنانی مقیم خارج، وظیفه دولت لبنان است

شنبه 9 فروردین 1399 - 23:41:45
سیدحسن نصرالله: بازگرداندن اتباع لبنانی مقیم خارج، وظیفه دولت لبنان است

تهران- الکوثر: دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان امشب خود، بازگرداندن اتباع لبنانی را وظیفه‌ای بر عهده حکومت این کشور دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود که به طور زنده از شبکه المنار پخش شد به حلول ماه مبارک شعبان پرداخت و آن را ماه پیامبر اکرم (ص) دانست و به طور کوتاه در خصوص ویژگی‌های این ماه سخن گفت.

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنانش، لزوم بازگرداندن لبنانی های مقیم خارج از کشور را مطرح کرد و گفت: مسئله بازگرداندن لبنانی های مقیم خارج و به ویژه دانشجویان، مسئله و خواسته اصلی همه مردم لبنان است. پیامدهای تصمیم دولت در مورد مسئله بازگرداندن افراد مقیم خارج به دلیل شیوع کرونا، همگان را تحت تأثیر قرار می دهد. بازگشت لبنانی های مقیم خارج به وطن خود صرف نظر از هر دلیلی، حق طبیعی آنان است. وجوب تسریع در فراهم کردن زمینه برای بازگشت افراد مقیم خارج که تمایل دارند به لبنان بازگردند، قابل مناقشه نیست. بحث بر سر اصل حق بازگشت مسافران نیست بلکه بحث در مورد شیوه و زمان بازگشت آنان است.
وی در ادامه افزود: بازگشت لبنانی های مقیم خارج مسئله ساده ای نیست، بلکه پرونده ای بزرگ و دشوار پیش روی دولت است. دولت باید مسئولیت بازگشت افراد مقیم خارج را به عهده بگیرد و مردم نیز باید به حل این مسئله کمک کنند. چالش هر اندازه باشد، دولت باید به درخواست کمک لبنانی های خارج از کشور پاسخ گوید و ما با همکاری همگانی قادر به این پاسخگویی خواهیم بود. هیچ طرفی بازگشت بی برنامه افراد مقیم خارج را مطرح نکرده است. حل بحران بازگشت لبنانی های مقیم خارج افتخاری برای این دولت خواهد بود. امر مطلوب، بازگشت فوری و ایمن لبنانی های مقیم خارج است. تسریع، جدیت، کار و تلاش شبانه روزی برای کسب دستاورد در پرونده بازگشت لبنانی های مقیم خارج از همه طرف ها انتظار می رود.
نصرالله تأکید کرد: در کشورهایی که اتباع لبنانی حضور دارند، همچنان شیوع ویروس کرونا محدود است و از این رو باید در بازگردان آنها به کشور عجله کرد. ممکن است در برخی کشورهایی که ویروس کرونا در انها منتشر شده است، فروپاشی اجتماعی رخ دهد و از این رو ما نباید فرزندان خود را در این کشورها رها کنیم. خطر سلامتی و امنیتی که لبنانی های مقیم خارج را تهید می کند، واجب می گرداند در بازگشت آنها سرعت عمل به خرج داد. دولت از طریق وزارتخانه های مربوطه روند بازگردان افراد مقیم خارج را آغاز کرده است و این مسئله به همکاری همه ما نیاز دارد. پرونده بازگرداندن افراد مقیم خارج بزرگتر از حیطه قدرت دولت است و هر کسی که اموال یا کادر پزشکی یا فضای مناسب در اختیار دارد باید به کمک بیاید. از همه طرف ها انتظار می رود در پرونده بازگردان لبنانی های مقیم خارج کمک و مشاکرت داشته باشند.
دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: از همه کسانی که خواستار بازگرداندن لبنانی های مقیم خارج به دلیل شیوع ویروس کرونا هستند، قدردانی می کنیم. طبیعی است افراد مقیم خارج که باز می گردند باید تحت معاینات پزشکی و قرنطینه قرار گیرند و کسی خلاف این را نگفته است.

او در ادامه تأکید کرد که بازگشت این افراد باید حساب شده و امن باشد و اتباع لبنانی باید در یک چارچوب اجرایی معین وارد کشور شوند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 9 فروردین 1399 - 23:41:36