هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع سریع کرونا

سه شنبه 5 فروردین 1399 - 14:4:49
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره شیوع سریع کرونا

تهران - الکوثر : مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، نسبت به سرعت بالای شیوع کرونا در سرتاسر جهان هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد : در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری در سرتاسر جهان ثبت شده و این بیماری تقریباً به تمام کشورهای دنیا سرایت کرده است.

تدروس آدهانوم گبریسوس همچنین در مورد شتاب گرفتن روند سرایت این بیماری گفت: «درحالی که از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به این بیماری تا ثبت ۱۰۰ هزار مورد اول ۶۷ روز طول کشید، ظرف تنها یازده روز ۱۰۰ هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا شدند و شمار مبتلایان ظرف چهار روز پس از آن به ۳۰۰ هزار تن در جهان رسید». 

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواستار تعهد سیاسی جهان به دگرگون ساختن خط سیر این بیماری همه گیر شد و از کشورها خواست تا تدابیر دفاعی و تهاجمی را همزمان اتخاذ کنند.

تدروس آدهانوم گبریسوس در ادامه گفت: «درخواست از مردم برای ماندن در خانه و سایر تدابیری همچون حفظ فاصله اجتماعی راهی مهم برای کاستن از سرعت شیوع این بیماری است. 

این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 190 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود 390 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از 100 هزار نفر بهبود یافته‌اند و دست‌ِکم 16800 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. 



برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 فروردین 1399 - 13:57:51