میانگین سن مبتلایان و فوتی های کرونا در ایران

دو شنبه 4 فروردین 1399 - 16:47:43
میانگین سن مبتلایان و فوتی های کرونا در ایران

تهران_الکوثر: جهانپور گفت: میانگین سنی مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور حدود ۵۹ سال و میانگین سنی درگذشتگان، حدود ۶۴ سال است.

 به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: بیش از ۳۶ میلیون نفر از طریق خود اظهاری در سامانه SALAMT.GOV.IR و سامانه تلفنی، غربالگری کرونایی شدند که عدد قابل توجهی است.

جهانپور افزود: در روز‌های آتی با کامل شدن زنجیره غربالگری، روند افزایشی در شناسایی بیماران  خواهیم داشت.

او ادامه داد: بیش از ۵۶ آزمایشگاه فعال تست کرونا داریم و روزانه ۶ هزار تست انجام می‌شود؛ براین اساس می‌توانیم به ۱۰ هزار تست برسیم. موارد محتمل و مشکوک را امروز در مراحل ابتدایی بیماری شناسایی می‌کنیم و مورد مراقبت قرار می‌دهیم  بنابراین تعداد بیماران بدحال کاهش پیدا خواهد کرد.

جهانپور گفت: استان‌های فعال تعداد موارد شناسایی بیشتر خواهد بود و موارد بستری و فوتی در این استان‌ها به نسبت کل کاهش پیدا می‌کند. دیگر آمار تفکیکی اعلام نمی‌کنیم و آمار بیشتر در روز‌های آینده به معنای بیماریابی فعال بیشتر است.

او ادامه داد: در روز‌های گذشته سمنان آمار بیشتری داشت و نشان از بیماریابی بیشتر بود و در این قبیل استان‌ها تعداد فوتی‌ها و موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کمتر خواهد بود.

جهانپور تاکید کرد: توصیه‌های ما این است، با احترام و ارزشی که برای یکدیگر قائل هستیم به دید و بازدید و سفر نخواهیم رفت.

او با اشاره به گزارش کمیته اپیدمیلوژی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره میانگین سنی مبتلایان و فوتی‌ها گفت: میانگین سنی مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور حدود ۵۹ سال و میانگین سنی درگذشتگان، حدود ۶۴ سال است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد:  ۴۱.۴ درصد مبتلایان را خانم‌ها و ۵۸.۶ را آقایان و در بین در گذشتگان ۶۰ درصد را آقایان و ۴۰ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. یک سوم مبتلایان به کرونا دارای بیماری زمینه‌ای و مصرف کننده دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند و حدود ۳۰ درصد درگذشتگان یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشتند. براین اساس  ۱۵.۸ درصد موارد ابتلا شدید بودند و ۱۲.۳ درصد مبتلایان در آی سی یو تحت درمان و مراقبت قرار گرفتند.

هیچ جایی در کشور عاری از کرونا ویروس نیست

جهانپور تاکید کرد: هیچ منطقه پاکی در کشور نداریم و هیچ جایی عاری از کرونا ویروس نیست . بعد از ۳۵ روز از ردپای کرونا در کشور؛ همه جا کرونا داریم و افرادی که مسافرت می‌کنند  عامل انتقال ویروس هستند.
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 4 فروردین 1399 - 15:48:44