تکرار اتهامات بدون سند حقوق بشری آمریکا علیه ایران 

شنبه 24 اسفند 1398 - 10:17:59
تکرار اتهامات بدون سند حقوق بشری آمریکا علیه ایران 

تهران - الکوثر : وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی تحت عنوان «گزارش سالانه حقوق بشر» که مربوط به سال ۲۰۱۹ عنوان شده، اتهامات بدون سند خود علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این گزارش ؛وزارت خارجه آمریکا  تهران را به نقض حقوق زنان و اقلیت‌ها و سرکوب مخالفان متهم کرده است.

«سید عباس موسوی »سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، رژیم آمریکا را فاقد هرگونه وجاهت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای اظهار نظر در خصوص حقوق بشر دانست. 

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز جمعه با اشاره به برخی اقدامات مخرب رئیس جمهوری آمریکا از جمله سخنان نژادپرستانه، دفاع از تبعیض مذهبی، استفاده ابزاری از زنان برای هوسرانی، حمایت از رژیم کودک کُش سعودی و رژیم ضد بشری صهیونیستی تاکید کرد: چنین رژیمی در جایگاهی نیست که برای سایر کشورها نسخه حقوق بشری بپیچد.دولت آمریکا با کارنامه‌ای مملو از جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بشر در داخل و خارج این کشور، خود را محکی برای سنجش حقوق بشر در کشورهای دیگر می‌داند.

براین اساس هیچ کشوری در جهان معاصر وجود ندارد که بخشی از فهرست بلند رفتارهای ضد انسانی دولت آمریکا نباشد. البته این گونه رفتار که مغایر با قوانین و حتی عرف بین‌الملل است به شیوه‌ای متعارف در رفتار دولتمردان امریکا تبدیل شده است. آنچه محل نقد و بحث است، این است که چه دولت هایی داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند و آیا حقوق بشر به چنین حمایت هایی نیاز دارد؟

سالها تهدید وتهاجم سیاسی، نظامی، تروریسم اقتصادی و جنگ روانی  دولت امریکا علیه ملت بزرگ ایران، کافی است تا آشکار شود کاخ سفید هر بهانه و ابزاری را برای  اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای خود مجاز می‌داند.

این رفتارها تا جایی ادامه یافته است که دولتمردان امریکا با استفاده از فضای خیری و روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا و مرگ انسان ها نیز به عنوان ابزاری برای اغراض سیاسی بهره برداری می کنند.

«علی باقری کنی» دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: کشورهای تحریم کننده دارو صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر را ندارند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران با یادآوری نقض سیستماتیک حقوق بشرو اقدامات یکجانبه آمریکا ضد ملت ایران تصریح کرد: تحریم کنندگان دارو فقط ناقض حقوق بشر نیستند، بلکه قاتل خود بشرند.

واقعیت ها نشان می دهند که عملکرد امریکا مملو از دو گانگی؛ مخفی کاری های سیاسی و رفتارهای تبعیض آمیز و غیرمنصفانه در عرصه های بین المللی وحقوق بشر است. 

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، در همین زمینه دربخشی از سخنان اخیر شان در دیدار جمعی از مداحان و شاعران اهل‌بیت علیهم السلام ؛ با اشاره به آمارها و واقعیت‌های تکان‌دهنده از تبعیض، فاصله طبقاتی فقر و جنایت در آمریکا که مانند خوره به جان این کشور افتاده است، خاطر نشان  کردند: امروز آمریکا با ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی، مقروض‌ترین دولتهای دنیا است و اختلاف طبقاتی در این کشور، وحشتناک و از همیشه بیشتر است.

رهبرمعظم انقلاب با اشاره به نمونه‌هایی از مشکلات عمیق آمریکا از زبان یکی از سناتورهای برجسته این کشور گفتند: "این سیاستمدار آمریکاییمی‌گوید ،در دولت ترامپ به ثروت پنج تن از ثروتمندترین‌های آمریکا بیش از صد میلیارد دلار اضافه شده و ثروت سه نفر از آنها به اندازه نیمی از جمعیت آمریکا است. ۸۰درصد کارگران فقیرند و حقوقشان کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد. از هر پنج آمریکایی تنها یک نفر توان خرید دارو‌های تجویز شده‌اش را دارد و فاصله ثروت سفیدپوستان و سیاه‌پوستان آمریکایی در ۵۰ سال گذشته سه برابر شده است."

با توجه به این واقعیت هاست که  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد ؛ گزارش نویسی آمریکایی‌ها در مورد سایر کشورها از جمله ایران، شیوه نخ نماشده ای است که بر اساس آموخته های پمپئو و هم قطارانش در سازمان سیا تنظیم می شود؛ بنابراین هیچ ارزش و اعتباری ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 24 اسفند 1398 - 9:20:29