سیدحسن نصرالله: به همکاری و همبستگی برای مقابله با کرونا نیاز داریم

جمعه 23 اسفند 1398 - 22:47:47
سیدحسن نصرالله: به همکاری و همبستگی برای مقابله با کرونا نیاز داریم

بیروت- الکوثر: "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان، جمعه شب در ابتدای سخنرانی خود درباره تازه ترین تحولات لبنان و منطقه گفت ویروس کرونا به دغدغه اول در همه جهان تبدیل شده و منحصر به منطقه غرب آسیا نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان افزود، باید خود را در وسط میدان نبرد با کرونا بدانیم؛ چرا که این نبرد، نبرد یک شهر یا روستا نیست بلکه نبرد جهانی است و کشورها و ملت‌های جهان با آن درگیرند و در آن مشارکت دارند و تعیین اولویت‌ها در این شرایط برعهده دولت‌ها و ملت‌هاست.

وی ادامه داد: «در این نبرد کسانی وجود دارند که هدف قرار گرفته‌اند و کسانی هم که در این نبرد هدف قرار نگرفته‌اند باید با دشمن به مقابله برخیزند».

سید حسن نصرالله افزود: آنچه در مورد کرونا همچنان مجهول باقی مانده این است که هنوز بیشتر جوانب آن مشخص نیست و نیاز به تحلیل و بررسی دارد.

او با بیان این که نباید در برابر این دشمن و ویروس تسلیم شد، اظهار داشت گزینه ما در این نبرد، مقاومت در برابر دشمنی است که به اپیدمی جهانی تبدیل شده است و نباید در برابر آن از خود ضعف، ناامیدی، یا سهل‌انگاری نشان دهیم.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: بخش سلامت و بهداشت امروز در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد، اولویت می بایست ممانعت از انتشار و گسترش این ویروس و کاهش خسارتهای جانی تا دستیابی به دارویی برای آن باشد، به همکاری و همبستگی برای مقابله با کرونا نیاز داریم، باید در مقابله با کرونا با مسئولیت پذیری عمل کنیم.

دبیر کل حزب‌الله افزود: در این نبرد هیچ مانعی نیست که کسی زبان به انتقاد بگشاید ولی باید از به‌گارگیری بیانی که منجر به ایجاد کینه و نفرت می‌شود، بپرهیزد؛ چرا که ما در نبرد برای دفاع از انسان قرار داریم و ما در این نبرد وظایف دینی، شرعی، اخلاقی و ملی داریم که باید به آن‌ها عمل کنیم.

او گفت: عمل به تدابیر و دستورالعمل‌های مربوط به ویروس کرونا نه مستحب بلکه واجب است و باید مو به مو اجرا شود تا بتوان این ویروس را شکست داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 23 اسفند 1398 - 22:47:40