دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با وزیر خارجه روسیه

پنج شنبه 22 اسفند 1398 - 17:2:48
دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با وزیر خارجه روسیه

تهران - الکوثر : زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با وزیر خارجه روسیه درباره اوضاع در سرزمین های فلسطینی گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «زیاد النخاله»  دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو، خطرات طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را برای مسئله فلسطین و آوارگان فلسطینی تشریح کرد .

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد ، مقامات روسی در این دیدار بر راه حل تشکیل دو کشور با توجه به قوانین بین المللی و حل وفصل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.  

در ماه جاری (مارس) هیأتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز به ریاست «اسماعیل هنیه»  رئیس دفتر سیاسی این جنبش به مسکو سفر کرد و در دیدار با وزیر خارجه روسیه درباره مسائل فلسطین تبادل‌نظر کرد. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 28 ژانویه به همراه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد. 

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد این طرح ننگین است.این اقدام آمریکا با مخالفت و اعتراض مردم و گروهای فلسطینی و بسیاری از کشورهای جهان روبرو شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 اسفند 1398 - 16:29:16

دسته بندی :