تصمیم مبهم سعودی ها برای بازگشایی مسجدالحرام و مسجدالنبی

جمعه 16 اسفند 1398 - 14:5:36
تصمیم مبهم سعودی ها برای بازگشایی مسجدالحرام و مسجدالنبی

تهران- الکوثر: مقامات سعودی به دنبال بستن موقت مسجد الحرام در مکه مکرمه و مسجد النبی در مدینه منوره به منظور ضد عفونی کردن آنها جهت پیشگیری از انتشار ویروس جدید کرونا امروز جمعه تصمیم به بازگشایی دوباره این اماکن مقدس گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی سعودی « الاخباریه » ضمن اعلام این خبر در خصوص این که آیا زائران مجاز به بازگشت به حرمین شریفین هستند یا خیر، توضیحی ارائه نداد.

مقامات سعودی پس از انتشار ویروس کرونا تصمیم گرفتند تا در چارچوب اقدامات بازدارنده به منظور مقابله با انتشار کرونا حد فاصل زمانی نماز عشاء تا نماز صبح درهای مسجد الحرام و مسجد النبی را به روی نمازگزاران و زائران ببندند.

مقامات مزبور تاکید کردند که اجازه اعتکاف و بیتوته کردن در درون این دو مسجد را نخواهند داد. آنها همچنین دستور بستن منابع آب زمزم و بخش قدیمی مسجد النبی در مدینه از جمله الروضه و قبرستان بقیع را صادر کردند.

عکس ها و کلیپ هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که صحن مسجد الحرام را در حالی نشان می دهد که خالی از جمعیت است و در آن فقط نیروهای انتظامی و بهداشتی حضور دارند.

ویروس کرونا تا به حال در بیش از ۸۰ کشور جهان انتشار یافته است و بیش از ۹۵ هزار نفر در سطح جهان به آن مبتلا شده اند و تا کنون سه هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی چندی پیش برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در سطح جهان آماده باش عمومی اعلام کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 16 اسفند 1398 - 14:5:13