تیراندازی در مراسم بزرگداشت شهید «عبدالعلی مزاری» در کابل

جمعه 16 اسفند 1398 - 12:26:55
تیراندازی در مراسم بزرگداشت شهید «عبدالعلی مزاری» در کابل

تهران- الکوثر: پلیس افغانستان از تیراندازی در مراسم بزرگداشت شهید عبدالعلی مزاری که با حضور مقامات ارشد این کشور از جمله «عبدالله عبدالله» در کابل در حال برگزاری است، خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان درباره جزئیات این حادثه گفت: این حادثه در صبح امروز در حین برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد شهید مزاری رخ داده و پس از وقوع این حمله، بلافاصله نیروهای امنیتی در محل حادثه حضور پیدا کردند و در حال حاضر منطقه در کنترل نظامیان افغان است. 

مقامات ارشد افغانستان از جمله «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان نیز در این مراسم حضور داشتند. 

سخنگوی وزارت کشور افغانستان تاکید کرد: مقامات ارشد دولتی از منطقه درگیری خارج شده و در سلامت کامل هستند. 

در همین حال،‌ منابع نزدیک به عبدالله عبدالله اعلام کردند در این حادثه به وی آسیبی وارد نشده و در حال حاضر رئیس اجرایی افغانستان از این مراسم خارج شده و به مکان امنی منتقل شده است. 

شاهدان عینی می‌گویند که مهاجمان مستقر در یک ساختمان نیمه کاره در نزدیکی محل برگزاری مراسم با نیروهای امنیتی درگیر بوده و به سوی حاضران در مراسم تیراندازی می‌کنند.

 طالبان اعلام کرد نقشی در این حادثه نداشته است. 

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان درباره حمله امروز به مراسم شهید مزاری در کابل گفت: اعضای این گروه نقشی در این حادثه ندارند. 

از سوی دیگر، مقامات وزارت کشور افغانستان اعلام کردند که تاکنون 18 نفر زخمی به بیمارستان‌های مختلف کابل اعزام شدند. 

«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز ضمن محکوم کردن این حادثه گفت: با عبدالله عبدالله و کریم خلیلی رئیس حزب وحدت اسلامی افغانستان و رئیس سابق شورای صلح از طریق تلفنی گفتگو کرده است و آنها در سلامت کامل هستند. 

عبدالعلی مزاری، بنیان گذار حزب وحدت اسلامی افغانستان بود که 25 سال پیش ترور شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 16 اسفند 1398 - 12:26:42

دسته بندی :