نگرانی سناتور آمریکایی از تاثیر تحریم‌های واشنگتن بر مبارزه ایران با کرونا

شنبه 10 اسفند 1398 - 18:23:49
نگرانی سناتور آمریکایی از تاثیر تحریم‌های واشنگتن بر مبارزه ایران با کرونا

تهران - الکوثر : سناتور دموکرات آمریکایی از تاثیر تحریم‌ های واشنگتن بر مبارزه ایران با ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، الیزابت وارن از نامزدهای مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا بامداد شنبه در نامه‌ای به "مایک پمپئو" و "استیو منوچین" وزرای امور خارجه و خزانه‌ داری آمریکا، تضمین واشنگتن برای دسترسی مردم ایران به دارو و دیگر اقلام بشردوستانه خارج از تحریم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را خواستار شد. 

وارن تاکید کرد : با وجود برخی اقدامات وزارت خزانه‌ داری آمریکا در اعلام استثناها از تحریم ایران، نگران آن است که تحریم‌ های آمریکا رسیدن کالاهای ضروری پزشکی به مردم ایران را دشوار کند.

آمریکا که بعد از خروج غیرقانونی از برجام در مه 2018 کارزار بانکی- تجاری همه‌ جانبه ای را برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران به راه انداخته روز چهارشنبه اعلام کرد سازوکاری جدید برای مبادله کالاهای کشاورزی و دارو با ایران از طریق سوئیس ایجاد کرده که از همان روز اجرایی شده است. 

پیشتر سید "عباس موسوی" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این باره گفته بود: چیزی به نام کانال بشردوستانه یا مشابه آن را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ ما تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم. اصلاً دارو و غذا نباید تحریم می‌شد که بخواهند برای آن کانال راه بیندازند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 اسفند 1398 - 18:20:17