تاکید روحانی بر ضرورت همکاری همه کشورها برای مقابله با ویروس کرونا

شنبه 10 اسفند 1398 - 15:56:9
تاکید روحانی بر ضرورت همکاری همه کشورها برای مقابله با ویروس کرونا

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز ویروس کرونا به یک مشکل جهانی تبدیل شده است گفت: همه ملت ها و دولت های جهان باید در کنار هم بوده و با کمک به یکدیگر هرچه زودتر از این مشکل عبور کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با تاکید بر ضرورت همکاری دو کشور در تامین نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا افزود: ایران در خصوص تبادلات تجاری، صادرات کالا و رفت و آمد مسافران در حال اجرای پروتکل‌های بهداشتی خاصی است.

روحانی همچنین با اشاره به گسترش همکاری‌ همه جانبه تهران - دوحه ابراز امیدواری کرد: مسئولان در کمیسیون مشترک همکاری‌ ایران و قطر که در ماه آینده تشکیل می شود، زمینه توسعه مناسبات دوجانبه را فراهم کنند.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی، با ابراز خرسندی از سفر موفقیت آمیز خود به ایران در ماه ژانویه گفت: امیدوارم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد ادامه گفتگوهای سران دو کشور در دوحه باشیم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی همچنین با آرزوی سلامتی برای همه مردم ایران و اعلام همبستگی دولت و ملت قطر با دولت و ملت ایران در مقابله با ویروس کرونا ابراز اطمینان کرد: ایران با توجه به توانایی و تخصص پزشکان و مدیران بخش سلامت خود قادر به کنترل و عبور از این شرایط است.

امیر قطر با تاکید بر اینکه دولت و ملت این کشور خود را در کنار مردم و دولت ایران می بینند اظهار کرد: قطر از هرگونه کمک و همکاری با ایران در راستای مقابله با این بیماری دریغ نخواهند کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 اسفند 1398 - 14:14:41