تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت  هوشیاری در مقابل توطئه های دشمن

یک شنبه 4 اسفند 1398 - 18:35:19
تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت  هوشیاری در مقابل توطئه های دشمن

تهران - الکوثر : حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه ، با قدردانی از درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات و ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان، تأکید کردند: در مقابل توطئه دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار و آماده باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به فضاسازی منفی و پر حجم دستگاههای تبلیغاتی بیگانه ضد شرکت مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تبلیغات منفی از چند ماه قبل آغاز و با نزدیک‌شدن به انتخابات بیشتر شد و در دو روز آخر نیز به بهانه یک بیماری و ویروس، رسانه‌های آنها از کمترین فرصت برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات چشم‌پوشی نکردند.
ایشان دشمنیِ دشمنان با ملت ایران را محدود به عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و باورهای دینی و انقلابی مردم ندانستند و افزودند: آنها حتی با انتخابات ملت ایران نیز مخالف هستند چرا که نمی‌خواهند پدیده شرکت مردم به‌نام دین در پای صندوق رأی و در خدمت انقلاب، به‌عنوان یک واقعیت تثبیت شود. 
حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات در نظام اسلامی را باطل‌کننده ادعای دشمنان مبنی بر مخالفت دین با آزادی و دموکراسی خواندند و گفتند: انتخابات در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که دین مظهر کامل یک دموکراسی همه‌جانبه است و برگزاری ۳۷ انتخابات در طول ۴۱ سال نشان‌دهنده اهتمام بی‌نظیر نظام اسلامی به مردم‌سالاری است.
آمریکا در تمام سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی  درپی تضعیف نظام و از هم پاشیدن وحدت ملت ایران بوده و کوشیده است  جمهوری اسلامی ایران را از درون دچار اختلافات سیاسی و گسست  اجتماعی کند ؛ اما هوشیاری  ملت ایران در مقابله با  جریانهای دلسرد کننده نظیر آنچه در انتخابات اخیر مجلس شاهد بودیم ؛ به دشمن اجازه نفوذ  و تاثیرگذاری را نداد. 

بیانات امروز رهبر معظم انقلاب از این دیدگاه ،بر دو نکته مهم و اثر گذار در پویایی انقلاب تاکید دارد : 

نکته نخست ؛ اهمیت حضور به هنگام مردم در لحظه های حساس است که دشمنان ایران را به حاشیه رانده و قدرت سخت و نرم ایران را به رخ دشمنان کشیده است .

از نگاه برخی تحلیلگران؛ آمریکا در این فضا سازی در صدد بهره گرفتن از جنگ نرم است. براساس این تئوری ؛ این جریان بدنبال کمرنگ کردن حضور مردم در  انتخابات  است  که جریانی سریالی واز قبل طراحی شده؛ اما شکست خورده است .

اما نکته دوم ؛  در بیانات رهبر انقلاب تاکید ایشان بر آمادگی روز افزون برای پاسخ  متقابل به دشمن متجاوز است.

رهبر انقلاب اسلامی با دعوت همگان به شناخت دشمن و هوشیاری در مقابل آن، تأکید کردند: "در مقابل فعالیت هزاران نفر از جبهه دشمن علیه مسائل گوناگون ایران، در جبهه ملت ایران باید میلیونها نفر آماده دفاع، ضربه و حمله متقابل در امور تبلیغاتی و انواع کارهای ممکن برای ملت باشند."

دشمنان روش‌های مختلفی را از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به اصل نظام به کارگرفتند و امروز تمرکز آنان بر تغییر مواضع  نظام و  تضعیف قدرت بازدارندگی ایران  است. آمریکا برای ضربه زدن به ایران هر اقدام ممکن را انجام داد اما هر بار از ملت ایران سیلی خورده است  . امریکا در3 ژانویه 2020 در اقدامی تروریستی  ،سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وشماری از همراهان وی را که به دعوت رسمی دولت عراق به این کشور سفر کرده بودند به شهادت رساند . سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،در پاسخ متقابل به این جنایت در 8 ژانویه با شلیک  13 فروند موشک پایگاه نظامیان آمریکایی "عین‌الاسد"  در استان الانبار در غرب عراق را هدف حمله ای کوبنده  قرارداد.

تجربه همه این سال ها نشان می دهد که  نقش مردم در بروز و ظهور چنین پدید هایی همواره پر اثر وماندگار بوده است .در واقع  مسوولیت پذیری و حضور بهنگام مردم در صحنه؛دشمنان را به حاشیه رانده و تهدیدها را به فرصت  برای درخشش  اقتدار ملت ایران تبدیل کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 4 اسفند 1398 - 18:33:14