تاکید کشیش مسیحی بر مقابله با خطر رژیم صهیونیستی

شنبه 3 اسفند 1398 - 11:56:24
تاکید کشیش مسیحی بر مقابله با خطر رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: «آنطوان ضو» کشیش و دبیرکل انجمن گفت وگوی اسلام و مسیحیت در لبنان تاکید کرد، اسراییل و رفتارهایش یک خطر بزرگ برای منطقه است و ضرورت دارد همه ی مسلمانان و مسیحیان با آن مقابله کنند.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آنطوان ضو در گفتگو با ایرنا افزود : اسراییل و هم پیمانان آن در شرق و غرب، مساله ترس از ایران و مسلمانان را تبلیغ می کنند و واکنش ما به این مساله خوب نبوده است. مقام های تل آویو و رسانه های آنان در این موضوع به ما حمله می کنند و ما به عنوان مسلمان و مسیحی باید با این هجمه رویارویی کنیم.

ضو گفت: مسیحیان و مسلمانان بیش از نصف جمعیت جهان را تشکیل می دهند و آنان برای ایجاد فضای گفتمانی، وحدت فرهنگی و سیاسی و نزدیک شدن بیشتر به یکدیگر، مسئولیت هایی دارند. از جمله این که باید در مقابل هر تفکر تکفیری و نژاد پرستانه چه در میان خود و چه در بین یهودیان، بایستند.

دبیرکل انجمن گفت وگوی اسلام و مسیحیت در لبنان اضافه کرد: موج تکفیر و نژادپرستی خطر بسیار بزرگی است و لازمه ی رویارویی با آن، کاهش اختلاف میان اسلام و مسیحیت است. پدران ما در این خصوص بهتر از ما عمل می کردند. آنان طرح هم زیستی مسالمت آمیز را بدون شعار دادن و به طور جدی، در عمل اجرا کردند.

آنطوان ضو اظهار کرد: ما باید برای مواجهه با خطر اسراییل و طرح معامله قرن، یک سازمان مقاومت فرهنگی تشکیل دهیم.  نمی توانیم با اسرائیل فقط با سلاح بجنگیم، سلاح ضروری است اما اساسی تر از آن، موضوع مقاومت فرهنگی و اخلاقی است.

«اسلام و مسیحیت دین فرهنگ، اخلاق، محبت و از خودگذشتگی است و ما مخالف تقسیم بندی های مخرب هستیم زیرا همه ی ما در محضر خدا بوده و  در انسانیت، مشترک هستیم و  با استمرار در گفت وگو، می توانیم روابط خوبی با یکدیگر داشته باشیم».

وی تاکید کرد: ایران باید نقش مهمی در مساله گفت و گوی اسلام و مسیحیت ایفا کند اما این امر تاکنون در حد و سطح توقعات و خواسته های ما نبوده است. من  سید محمد خاتمی رییس جمهوری اسبق ایران را به "دیر  آنطلیاس" - یکی از کلیساهای مسیحیان مارونی در شرق بیروت - دعوت کردم و در آنجا در باره گفت و گوی اسلام و مسیحیت سخن گفتیم.

وی اضافه کرد: باید با عمق بیشتری به مسایل نگاه کنیم، فرهنگ گفت و گو را گسترش دهیم و همزمان از مقاومت فرهنگی دفاع و بحران های اجتماعی و مشکلات مردم را با زبان و روش امروزی حل کنیم.

«گفت وگو، آگاهی، تواضع، خدمت به مردم، محبت به فقرا و شفقت بر خلق ارزش های اسلامی و مسیحی هستند که باید در روابط شخصی، ملی و  بین المللی عینیت یابند و نباید از آن ها دست بکشیم».

کشیش مسیحی درباره ایران نیز گفت: ایران کشوری است که میراث فرهنگی و گذشته تاریخی بسیار بزرگی دارد. تمدن ایران قرن ها پیش از اسلام آغاز شده و  دوره ی اسلامی تداوم یافته است. بعضی ها می خواهند مردم را از ایران بترسانند. من یک مسیحی هستم و وقتی به ایران سفر کردم همه با احترام با من برخورد کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید 


شنبه 3 اسفند 1398 - 11:55:44