وزیر خارجه قطر: کشورهای خاورمیانه به یک توافق امنیتی مشترک روی بیاورند

چهار شنبه 30 بهمن 1398 - 15:38:27
وزیر خارجه قطر:  کشورهای خاورمیانه به یک توافق امنیتی مشترک روی بیاورند

تهران- الکوثر: وزیر خارجه قطر امروز در سخنانی از کشورهای خاورمیانه خواست که به یک توافق امنیتی مشترک روی بیاورند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر امروز خاطرنشان کرد: ما با عربستان مذاکراتی را آغاز کردیم اما این مذاکرات بدون اطلاع قبلی در ماه ژانویه متوقف شد. ما تمام توان خود را برای حل بحران در خلیج فارس به کار می گیریم.

وی با بیان این مطلب افزود: قطر از کشورهای خاورمیانه دعوت می کند که به یک توافق امنیتی مشترک روی بیاورند، توافقی که مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور یکدیگر باشد.

وی اظهار داشت: ما قویا از آزادی بیان در قطر و خارج از آن دفاع می کنیم و قانون فقط با انتشار اخبار دروغ مخالف است. ما از آزادی بیان و رسانه ها در قطر حمایت می کنیم و دولت در سیاستهای شبکه الجزیره دخالتی نمی کند.

وزیر خارجه قطر درخصوص اوضاع لیبی نیز گفت: بهتر است درگیری ها در لیبی متوقف شود و در این کشور به راه حل سیاسی دست یافت. طرف هایی وجود دارند که به قطعنامه های بین المللی متعلق به توقف درگیری ها در لیبی پایبند نیستند.

وی در ادامه گفت: باید به قوانین بین المللی که درخصوص ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی است احترام گذاشته شود و از گفتگوهای ملی لیبی حمایت شود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: قطر هرگز از گروه های تروریستی در سوریه حمایت نکرده است و از ملت سوریه از طریق سازمان ها و نهادهای انسان دوستانه حمایت کرده ایم. موضع قطر ثابت است، ما هر اقدام تروریستی را محکوم می کنیم و از کشورهای ساحل [آفریقا] حمایت می کنیم.


چهار شنبه 30 بهمن 1398 - 15:19:41