انصارالله یمن 1400 اسیر ائتلاف سعودی را آزاد می‌کند

سه شنبه 29 بهمن 1398 - 9:28:23
انصارالله یمن 1400 اسیر ائتلاف سعودی را آزاد می‌کند

تهران- الکوثر: سخنگوی جنبش انصارالله و مسؤول مذاکره کننده این جنبش در مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد دوشنبه شب از قصد انصار الله برای آزادی یکهزار و 400 اسیر ائتلاف سعودی از جمله اسرای سودانی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "محمد عبدالسلام" در کانال شخصی‌اش در شبکه اجتماعی "تلگرام" نوشت: برای اجرای توافق سوئد و پایبندی به اصول مورد توافق در پرونده زندانیان و مفقودان، اخیراً در جلسه‌ای که در کشور اردن تحت نظارت سازمان ملل صورت گرفت، برسر مبادله زندانیان توافق شده‌است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن به تشریح اقدامات مثبت این گروه در راستای اجرای توافق صلح استکهلم پرداخت و افزود: برای پیشبرد این توافق و نیز به دلیل تمایل شدید ما برای برقراری صلح عادلانه و جامع، در گذشته نیز گام‌های بسیار بزرگی از جمله  توقف عملیات نظامی را برداشته‌ایم.

کمیته جهانی صلیب سرخ مهرماه سال جاری نیز اعلام کرد که انصارالله 290 اسیر جنگی ائتلاف سعودی را آزاد کرده است.

پرونده مبادله اسیران یکی از موضوعات کلیدی در مذاکرات صلح استکهلم سوئد است که تلاش‌ها در این زمینه با توجه به سنگ‌اندازی دولت مستعفی یمن همواره ناکام بوده و تنها در برخی موارد با میانجیگری‌های محلی، مبادله شماری از اسیران انجام شده است.

طرف‌های یمنی در هفتمین دور از مذاکرات صلح یمن در استکهلم سوئد در 11 دسامبر 2018 (20 آذر 97) توافق کردند که با مبادله اسرای جنگی زمینه صلح را در کشورشان را هموار کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

 


سه شنبه 29 بهمن 1398 - 8:35:5