سردار سلامی تشریح کرد:

فروریختن ابهت ساختگی آمریکا در برابر ایران

سه شنبه 29 بهمن 1398 - 8:35:16
فروریختن ابهت ساختگی آمریکا در برابر ایران

تهران- الکوثر: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت ایران با حمله موشکی به عین الاسد ابهت ساختگی آمریکا را از بین برد و این کشور را رسوا کرد و چهره واقعی آن را به جهانیان نشان داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار "حسین سلامی" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین تاکید کرد با ادامه پاسخ راهبردی ایران، آمریکا از جنایت به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، پشیمان خواهد شد. 

وی افزود: شهادت سردار سلیمانی قلب همه مسلمانان را جریحه دار کرد و باید پاسخ قاطعی به آمریکا داده می‌شد.  پاسخ ما به آمریکا مشروع و قانونی بود. ما در پاسخ به دشمن بر اساس احکام دینی عمل کردیم. باید پاسخی روشن به دشمن می‌دادیم که جهان بتواند مشاهده کند. باید آمریکایی‌ها را متوقف می‌کردیم و برای آن‌ها روشن می‌کردیم که باید محاسبات خود را در مقابله با ما تغییر دهند.
سردار سلامی گفت: باید هیبت ساختگی آمریکایی‌ها را از آن‌ها می‌گرفتیم و واقعیت آن‌ها را نشان می‌دادیم. به جز قدرت ایران و سایر ملت‌هایی که در این رویارویی از ایران حمایت کردند، قدرت‌های دیگر هیچ اعتباری ندارند. درست است که پاسخ ما محدود بود، اما ماهیت آن، امکان حمله به آمریکا بود.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پاسخ ما در نقطه جغرافیایی مشخصی صورت گرفت، اما تاثیر آن جهانی بود. پاسخ ما یک آغاز در چارچوب پاسخ راهبردی ما است چرا که معتقدیم این هدف‌ها در سطح این دو شهید نیست. پاسخ به آمریکا به اشکال مختلف ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: پاسخ‌ها با برچیده شدن رژیم صهیونیستی از منطقه و اخراج نیرو‌های آمریکایی از آن محقق خواهد شد. ما تصمیم گرفتیم که این پاسخ در عراق باشد چرا که این سردار بزرگ در آنجا شهید شدند. ما برای شلیک موشک‌های ویرانگر به دیگر پایگاه‌های آمریکا در آمادگی کامل قرار داشتیم. ما برای مقابله با سناریو‌های مختلف جنگ و پیروزی در آن‌ها آماده بودیم. هدف قرار دادن عین الاسد تکمیل کننده اصول درگیری ما با آمریکایی‌ها بود. ما در میدان سیاست حرفه‌ای عمل کردیم و موفق بودیم. شهید سلیمانی عامل اصلی شکست و ناکامی آمریکایی‌ها بود.
سردار سلامی گفت: آمریکا هزاران میلیارد دلار هزینه کرد بدون اینکه هیچ نتیجه سیاسی داشته باشد. سیاست‌های واشنگتن با عزت ملت‌های منطقه و منافع آن‌ها در تضاد است. ترامپ اذعان کرد که آمریکا داعش را تاسیس کرد و شهید سلیمانی در مرکز طرحی بود که آمریکا را ناکام گذاشت. مشارکت ده‌ها میلیونی در مراسم تشییع شهید سلیمانی نشان داد تصورات واشنگتن باطل است.
سلامی تاکید کرد: در هر مکانی که آمریکایی‌ها اقدام نظامی مستقیم بر ضد ما انجام دهند با اقدام نظامی مستقیم با آن‌ها مقابله می‌کنیم. توانایی زیادی برای از بین بردن اسرائیل داریم، اما شرایط هنوز مناسب نیست
فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه افزود: حزب الله امروز ده‌ها برابر قوی‌تر از سال 2006 است. حزب الله توانست بر تکفیری‌ها در سوریه و لبنان چیره شود. اسرائیلی‌ها باید بدانند با حزب اللهی روبرو هستند که بسیار مسلح‌تر و باتجربه‌تر شده است. اسرائیلی‌ها بسیار کوچکتر از آمریکایی‌ها هستند و هدف قرار دادن آن‌ها تنها از طرف ایران نخواهد بود. امکانات زیادی برای از بین بردن رژیم صهیونیستی وجود دارد، اما شرایط هنوز مناسب نیست. اسرائیلی‌ها باید بدانند ما همواره آماده پاسخ دادن به آن‌ها هستیم.

سردار سلامی افزود، ایران باید نشان می داد که "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا یک مرد دروغگوست و سخنانش ارزشی ندارد، به همین علت، این پاسخ نظامی ضروری بود، اما این پاسخ نظامی بر اساس معیارهای راهبردی صورت گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کردند، پاسخ ایران به جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نظامی و در یک نقطه مشخص جغرافیایی بود، اما تاثیر آن جهانی بود و این حمله پایان پاسخ راهبردی ایران نبود، بلکه سرآغاز آن بود. 
سردار سلامی همچنین خطاب به رژیم صهیونیستی گفت، همه مواضع شما در تیررس ما قرار دارد و امکانات ما برای نابودی شما زیاد است و  دیوارها و سربازان شما که از مرگ می ترسند، شما را نجات نخواهند داد.
فرمانده کل سپاه پاسداران به اسرائیلی ها هشدار داد همه مناطقی را که در فلسطین اشغال کرده اند، در تیررس ایران قرار دارد.

سردار سلامی در ادامه از اسرائیلی ها خواست به آمریکا تکیه نکنند و از تجربه بقیه که به آمریکا تکیه کردند و هیچ نتیجه ای به دست نیاورند، درس عبرت بگیرند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 29 بهمن 1398 - 8:17:0