توافق انصارالله یمن برای آزادی اسرای جنگی

دو شنبه 28 بهمن 1398 - 9:36:25
توافق انصارالله یمن برای آزادی اسرای جنگی

تهران - الکوثر : سخنگوی انصارالله یمن از دست‌یابی به توافق با دولت مستعفی «منصورهادی» برای آزادی 1400 اسیر جنگی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره کننده و سخنگوی انصارالله یمن گفت: اخیراً در اردن توافقی با دولت مستعفی «عبده ربه منصورهادی» با نظارت سازمان ملل متحد صورت گرفته است که به موجب آن 1400 اسیر از جمله اسیران سعودی‌ و سودانی آزاد خواهند شد.

«مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن نیز با تایید این خبر گفت: نمایندگان طرف‌های درگیر در یمن با طرح مفصلی برای تکمیل اولین عملیات تبادل اسرا موافقت کردند. 

«لیزا گرانده» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن حمله روز پنجشنبه ائتلاف سعودی به استان الجوف  و کشتار غیرنظامیان را محکوم کرد و گفت: کشورهای عضو ائتلاف سعودی که به استفاده از زور متوسل می‌شوند، ملزم هستند تا بر اساس قانون بین‌المللی از غیرنظامیان حمایت کنند. 

روز گذشته وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، بیش از 30 غیرنظامی در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بخش «المصلوب» دراستان « الجوف» که بیشتر آنها زن و کودک هستند، کشته و زخمی شده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 28 بهمن 1398 - 9:30:33