انصارالله: سقوط جنگنده "تورنادو" ضربه‌ای دردناک به دشمن بود

شنبه 26 بهمن 1398 - 16:17:15
انصارالله: سقوط جنگنده "تورنادو" ضربه‌ای دردناک به دشمن بود

تهران- الکوثر: سخنگوی جنبش انصارالله یمن ساقط شدن جنگنده "تورنادو" توسط سامانه‌های دفاع هوایی یمن را "ضربه دردناک" به دشمن عنوان و اعلام کرد، یمن جنایت‌کاران را رها نخواهد کرد که به تجاوزات خود ادامه دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از سایت المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در توییتی نوشت، سقوط جنگنده تورنادو در آسمان الجوف ضربه دردناکی به دشمن و گامی است که نشان از پیشرفت چشم‌گیر در قدرت پدافند هوایی یمن دارد.

وی با اشاره به قتل عامی که جنگنده‌های ائتلاف سعودی امروز شنبه در حق غیرنظامیان در استان الجوف مرتکب شدند، گفت: دشمن با ارتکاب قتل‌ عام‌های وحشیانه در حق غیرنظامیان موفق نخواهد شد شکست‌های میدانی خود را جبران کند. مردم ما اجازه نخواهند داد که مجرمان به تجاوز خود ادامه دهند و به خواست خدا، نخواهند گذاشت که دشمن خواب راحت داشته باشد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی آمریکایی شهروندانی را که اطراف لاشه جنگنده‌ ساقط شده جمع شده بودند و نیز سه منزل و خودرو را هدف گرفتند و در اثر آن بیش از ۳۰ غیرنظامی کشته و زخمی شدند. اکثر کشته‌ها و زخمی‌ها زن و کودک بودند.

جنگنده‌های دشمن بارها محل سقوط جنگنده تورنادو را هدف گرفته و مانع نجات زخمی‌ها توسط امدادگران شدند و همین مسأله موجب افزایش شمار کشته‌ها شد.

پیشتر یحیی سریع، سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مورد حمایت انصارالله اعلام کرده بود، سامانه‌های دفاع هوایی یمن شب گذشته یک فروند جنگنده از نوع تورنادو را در آسمان استان الجوف منهدم کردند چراکه در حال انجام عملیات خصمانه بود.

وی در توییتی نوشت، طی چند ساعت آینده تصاویر شلیک موشک زمین به هوا و لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده تورنادو عربستان که در استان الجوف ساقط شد و نیز صحنه‌های لاشه آن منتشر خواهد شد.

همچنین ائتلاف عربی با صدور بیانیه‌ای سقوط جنگنده‌ این ائتلاف در منطقه الجوف را تایید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 26 بهمن 1398 - 15:45:54