تاکید امارات بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی با ایران

چهار شنبه 23 بهمن 1398 - 10:30:4
تاکید امارات بر ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی با ایران

تهران- الکوثر: "انورقرقاش" وزیر مشاور در امور خارجه امارات سه‌شنبه شب بر ضرورت رسیدن به یک راه حل سیاسی با ایران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه تلویزیونی "العربیه" «انور قرقاش» که به لندن سفر کرده است، در جمع انجمن اماراتی‌های ساکن پایتخت انگلیس گفت: ابوظبی از درخواست‌ها برای تنش‌زدایی با ایران حمایت می‌کند.

قرقاش در بخش دیگری از سخنانش، بدون اشاره به نقش مخرب امارات و عربستان در ویرانی یمن مدعی شد که هدف از جنگ یمن جلوگیری از نفوذ ایران بوده است.

ادعای قرقاش درخصوص دخالت ایران در یمن درحالی است که  کشورش در کنار عربستان از فروردین ماه ۹۴ جنگی نابرابر را علیه مردم یمن آغاز کرد که در نتیجه آن هزاران یمنی کشته، صدها هزار تن دیگر زخمی و میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

نیروهای  ابوظبی همچنین از مارس سال ۲۰۱۵  (فروردین ۹۴) در جنوب یمن مستقر شده‌اند. آنان پس از حضور در این منطقه به آموزش و تجهیز نیروهای وابسته در جنوب یمن فعالیت دارند. هدف آنان تضمین تقویت حضور دایمی امارات در این منطقه برای به کنترل درآوردن تنگه باب المندب بود.

امارات مدیریت درگیری‌ها در منطقه ساحل غربی و شهر الحدیده در غرب یمن را که مقر فرماندهی آن  در شهر المخا است ؛ برعهده دارد. البته نیروهای نظامی امارات در مناطق عمومی و  در خطوط مقدم جنگ با انصار الله حضور ندارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 23 بهمن 1398 - 10:29:55