نیروهای سودانی به تدریج از یمن خارج می‌شوند

دو شنبه 21 بهمن 1398 - 8:28:0
نیروهای سودانی به تدریج از یمن خارج می‌شوند

تهران- الکوثر: وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی سودان گفت که خارطوم به این باور رسیده است که جنگ یمن راه حل نظامی ندارد و کشورش به تدریج نیروهایش را از یمن خارج می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «فیصل محمد صالح»  روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران اتحادیه آفریقا در «آدیس آبابا» پایتخت اتیوپی افزود: اکنون درباره جنگ یمن تجدید نظرهایی به طور کلی حتی میان کشورهای اصلی عضو ائتلاف عربی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای سودان ساده نیست که تصمیمی غیر منتظره برای خروج نیروهایش بگیرد. در نتیجه با توافق کشورهای ائتلاف عربی کاهش تدریجی نیروها اتفاق خواهد افتاد.

وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی سودان بیان کرد: این عقیده وجود دارد که عملیات نظامی هرگز مشکل را حل نمی‌کند بلکه آن را پیچیده‌تر خواهد کرد و معتقدیم که تلاش‌های کنونی خیلی زود به افول اقدامات نظامی منجر می‌شود و جای آن را مذاکره و گفت‌ و گو خواهد گرفت.

«عبدالله حمدوک» نخست وزیر شورای حاکمیتی سودان آذرماه، از کاهش نظامیان این کشور در ائتلاف سعودی از ۱۵ هزار نفر به پنج هزار تن خبر داده بود.

سودان در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی مشارکت خود در ائتلاف متجاوز به یمن تحت فرماندهی عربستان را اعلام کرد.

ائتلاف متجاوز به یمن در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۱۳۹۴) حملات همه جانبه خود را به این کشور آغاز کرد و یمن را تحت محاصره زمینی و هوایی و دریایی قرار داد و با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وارد جنگ شد.

مشارکت سودان در جنگ یمن در حالی انجام شد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تهدیدی برای امنیت سودان یا منافع ملی آن به شمار نمی‌رفت و پیش از این نیز هیچ گروهی در یمن وجود نداشت که علیه سودان اقدام کند یا به این کشور حمله‌ای کرده باشد.


دو شنبه 21 بهمن 1398 - 8:25:57