دست کم دو نظامی آمریکایی در شرق افغانستان کشته شدند

یک شنبه 20 بهمن 1398 - 10:26:54
دست کم دو نظامی آمریکایی در شرق افغانستان کشته شدند

تهران- الکوثر: ارتش آمریکا روز یکشنبه تائید کرد دو نظامی این کشور در تیراندازی شنبه شب فردی در لباس نظامیان افغان در استان ننگرهار در شرق افغانستان کشته شدند هرچند گزارش‌های ضدونقیضی از شمار کشته‌های آمریکایی منتشر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش آمریکا کشته شدن دو نظامی آمریکایی و زخمی شدن شش نفر دیگر را تائید کرده است. به نوشته این خبرگزاری،‌ این رویداد در زمان حساسی در جنگ 18 ساله افغانستان به وقوع پیوست چرا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مشتاق بازگرداندن نیروهای آمریکایی و پایان دادن به طولانی‌ترین مناقشه تاریخ آمریکا است.

"سانی لگت" سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های کنونی حاکی است که فردی در یونیفورم نیروهای افغانستان با تیربار به سمت نظامیان آمریکایی و افغان تیراندازی کرد. لگت تاکید کرد که انگیزه یا علت این اقدام هنوز مشخص نیست.

گروه هفتم نیروهای ویژه آمریکا (هوابرد) با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد "چندین" تن از سربازان آن در جریان عملیات رزمی در افغانستان کشته یا مجروح شده اند.
تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته است. به گزارش رسانه‌های افغانستان ،  نیروهای مأموریت حمایت قاطع و نیروهای کماندوی افغان شنبه شب هنگام ورود به شهر شیرزاد استان ننگرهار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

شاه‌محمود میاخیل، والی ننگرهار در پیامی صوتی گفته است که در این حمله سه کماندوی افغان و چند نیروی خارجی مجروح شده‌اند. میاخیل همچنین گفته که هنوز مشخص نشده است، سربازی که حمله کرده، نفوذی بوده است یا خیر. او اما درگیری میان نیروهای امریکایی و افغان را رد می‌کند و این حادثه را یک «یک واقعه» توصیف می‌کند. به گفته میاخیل ، هیاتی حقیقت‌یاب برای بررسی  این واقعه تشکیل شده است.

سی‌بی‌اس نیوز آمریکا به نقل از سخنگوی نیروهای آمریکایی نوشت گزارش‌ها نشان می دهد عامل این حمله، یک نفر ملبّس به یونیفورم نیروهای افغان بوده است. او گفته است: «ما در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم، علت یا انگیزه حمله در حال حاضر مشخص نیست.»

این در حالی است که برخی از رسانه‌های دیگر از جمله نیویورک تایمز گزارش کرده‌اند که در این حمله دست‌کم پنج یا شش سرباز آمریکایی کشته شده‌اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 20 بهمن 1398 - 10:26:26