خطیب جمعه تهران : 22 بهمن برنامه ریزی دشمنان را نقش بر آب کرد

جمعه 18 بهمن 1398 - 17:13:23
خطیب جمعه تهران : 22 بهمن برنامه ریزی دشمنان را نقش بر آب کرد

تهران - الکوثر : آیت الله امامی کاشانی خطیب جمعه موقت تهران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن ، نقطه پایانی برنامه ریزی شوم دشمنان برای ایران و به دنبال آن برای تمام ملت های منطقه بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران 22 بهمن را حادثه ای دانست که اهداف بعثت انبیاء و حرکت اولیاء را در تاریخ بشریت تحقق بخشید و براساس فلسفه تاریخ و سنت های الهی آن را به ثمر نشاند.
خطیب جمعه موقت تهران افزود: اگر انقلاب اسلامی پیروز نمی شد امروز امریکا و صهیونیسم جهانی بر همه جهان سلطه داشتند و همه چیز ما و همه کشورهای منطقه در چنگال آنها گرفتار بودند و سیاست، فرهنگ و اقتصاد ما صهیونیستی بود. 
وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی نگذاشت گردنکشان دنیا به هدف خود برسند گفت: آمریکا و صهیونیست ها در چاهی که کنده بودند سقوط کردند؛ این چیزی است که 22 بهمن به وجود آورد و باید گفت ارزش آن را هیچ کس به اندازه امام زمان (عج) نمی تواند محاسبه کند.
آیت الله امامی کاشانی با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهداء افزود: چهلم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مصادف با 22 بهمن است؛ او کسی بود که از سفره ایمان و عمل صالح به این نقطه از عظمت رسید. 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: دشمن از جمله افسران آمریکایی می گویند اگر ما مثل سردار سلیمانی داشتیم خیلی ارزشمند بود و از تاکتیک و شجاعت بالای او تعریف می کنند و بسیاری از کشورهای غرب آسیا می گویند امنیت خود را مدیون سردار شهید سلیمانی هستند؛ وقتی آیت الله سیستانی به رهبر انقلاب تلگراف زد و گفت؛ خدمات سردار سلیمانی در برابر داعش در عراق بی نظیر و فراموش نشدنی است.
وی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند گفت: این انتخابات مولود 22 بهمن و فداکاری هاست؛ بنابراین اهمیت دادن به مجلس و پای صندوق رأی آمدن برای همه کسانی که واجد شرایط هستند به معنای اهمیت دادن به امنیت کشور است و وقتی مردم با هر عقیده و سلیقه ای پای صندوق های رأی آمدند، کشور را بیمه می کنند.
آیت الله امامی کاشانی در این باره افزود: این حضور یک ادای دین کوچک به امام (ره)، شهداء و فداکاری هاست.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ناتوانی دشمن در پیاده سازی نقشه هایش علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران گفت: دشمن در برابر حضور مردم ایران جز این که در لجن های خودش دست و پا می زند، کار دیگری بلد نیست.
آیت الله امامی کاشانی درباره ملاک های مهم در انتخاب نماینده مجلس گفت: باید کسانی که مومن به خدا، مملکت، شهداء، پدران و مادران و همسر شهیدان و مومن به غنی بودن کشور و نبود بی قانونی و فساد هستند انتخاب شوند.
همچنین وی تأکید کرد: نماینده باید دلسوز مردم باشد و نظام ما را که از سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه و مجمع تشخیص برخوردار است، تمام این ها را تحت عنوان قانون بپذیرد.
امام جمعه تهران با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: در این حدیث اشاره شده است که در آخرالزمان فتنه سنگینی به وجود می آید که دوستان را از هم جدا می کند و گرفتاری ایجاد می کند؛ این روزگار سنگین وقتی خواهد آمد که سومین فرزند من در غیبت به سر می برد و مردم در اوج ناامیدی ندای ای اهل عالم بقیه الله خیر لکم را می شنوند.
آیت الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ایشان را الگوی بارزی برای همگان دانست و گفت: حضرت زهرا (س) معتقد بودند کسی که همسایه اش را اذیت کند و از شرش آسوده نباشد مؤمن نیست و کسی مؤمن است که یا زبانش به خیر باز شود و یا سکوت کند.
خطیب جمعه موقت تهران افزود: حضرت زهرا (س) معتقد بودند خدا افرادی را که بد دهن باشند و حرف های زشت بگویند را دشمن می داند و حیا را جزو ایمان می دانند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 بهمن 1398 - 17:8:43