محمود عباس: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

جمعه 18 بهمن 1398 - 15:6:4
محمود عباس: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

تهران - الکوثر : محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با محکوم کردن طرح معامله قرن آمریکا تاکید کرد قدس پایتخت ابدی فلسطین است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمود عباس شامگاه پنجشنبه در جمع نمایندگان جامعه مدنی فلسطین در شهر رام الله با بیان اینکه طرح معامله قرن آمریکا مشابه اعلامیه بالفور بریتانیا است، افزود : سر سوزنی از حقوق ملت فلسطین که در حقوق بین الملل به رسمیت شناخته شده است، کوتاه نخواهد آمد.
محمود عباس با تاکید بر اینکه مبارزه کنونی با توطئه معامله قرن آخرین مبارزه در نوع خود نخواهد بود، گفت: آنچه در اعلامیه بالفور در سال 1917 آمده، همان چیزی است که اکنون به نام معامله قرن به مردم فلسطین ارائه می‌شود. 
اعلامیه بالفور توسط «آرتور جیمز بالفور»، وزیر امورخارجه وقت انگلیس در دوم نوامبر سال 1917، خطاب به «والتر روتشیلد» سیاست‌مدار یهودی‌تبار و از شخصیت‌های شناخته شده صهیونیسم نوشته و در آن به یهودیان وعده ایجاد یک میهن در سرزمین فلسطین داده شد. در پی صدور بیانیه بالفور مهاجرت عظیم یهودیان به سرزمین‌های تاریخی فلسطین آغاز شد. 
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا 28 ژانویه به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد. 
به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه به بختری به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد این طرح ننگین است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 بهمن 1398 - 14:42:39

دسته بندی :