روز خونین فلسطین ؛ عزم مقاومت در مقابل معامله قرن

جمعه 18 بهمن 1398 - 7:47:0
روز خونین فلسطین ؛ عزم مقاومت در مقابل معامله قرن

تهران - الکوثر : درگیری روز پنجشنبه نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینی ها در کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی چهار شهید داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، درگیری میان نظامیان اسرائیلی و فلسطینی ها نتیجه طرح نژادپرستانه معامله قرن است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا 28 ژانویه در کاخ سفید در حضور "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که کاملا با منافع رژیم صهیونیستی سازگار است. 

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل مقاومت فلسطین از مهمترین مفاد طرح نژادپرستانه معامله قرن است.

گروه‌های فلسطینی به اتفاق با این طرح مخالفت و اعلام کرده‌اند که این طرح هرگز اجرا نخواهد شد.

فلسطینی ها در مقابل این طرح تاکنون از دو راهکار سخن گفته اند که شامل خروج از پیمان اسلو 1993 و همچنین مقاومت و ممانعت از اجرای طرح معامله قرن است.

فلسطینی ها هنوز پایان پیمان اسلو را اعلام نکرده‌اند، اما گزینه مقاومت رسما آغاز شده است.

تحولات روز پنجشنبه نشان داد که مقاومت هم در قالب حمله به صهیونیست ها و هم در قالب تسلیم نشدن در مقابل صهیونیست ها است.

در همین راستا، یک فلسطینی بامداد پنج شنبه با خودرو شماری از  نظامیان  رژیم صهیونیستی را در قدس اشغالی زیر گرفت که طی آن 14 نظامی صهیونیستی زخمی شدند. همچنین در رام الله نیز یک نظامی صهیونیست با تیراندازی فلسطینی ها به شدت زخمی شد. 

در همین حال، فلسطینی ها در مقابل جنایت نظامیان اسرائیلی نیز تسلیم نشدند و با این جنایت ها مقابله کردند که در اثر آن 3 شهروند فلسطینی در کرانه باختری و یک شهروند نیز در قدس اشغالی به شهادت رسیدند.

چهارشنبه گذشته نیز یک جوان 17 ساله فلسطینی در الخلیل به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید.

هلال‌ احمر فلسطین اعلام کرد، در درگیری ‌های پنجشنبه بیت ‌لحم میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی، 79 نفر زخمی شدند. در تظاهرات جمعه گذشته نیز 111 فلسطینی زخمی شده بودند.

"حازم قاسم"، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" گفت: افزایش اقدامات مقاومتی در کرانه باختری رود اردن پاسخی عملی به طرح آمریکایی "معامله قرن" است.

رژیم صهیونیستی بیش از 7 دهه است که علیه فلسطینی ها مرتکب جنایت می شود و دولت آمریکا نیز از این جنایت ها حمایت می کند.

آنچه معامله قرن را برای فلسطینی ها غیرقابل قبول می سازد و سبب اجماع میان آنها برای مقابله با این معامله شده، این است که در اثر طرح آمریکا بخش زیادی از جغرافیای فلسطین به اسرائیل داده شده، قدس که اهمیت مذهبی برای فلسطینی ها دارد از آنها گرفته شده و حق فلسطینی ها برای داشتن توانمندی نظامی نیز سلب شده است.

در واقع، معامله قرن یعنی اشغالگری اشغالگران به رسمیت شناخته شده و صاحبان سرزمین از سرزمین خود بیرون رانده می شوند. این چیزی نیست که فلسطینی ها آنرا بپذیرند.

بنابراین، خشونت پیامد اصلی این معامله نژادپرستانه است، خشونتی که می تواند قربانیان بیشتری در روزهای آینده داشته باشد و "دونالد ترامپ" نیز در این جنایت شریک مستقیم صهیونیست ها است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 بهمن 1398 - 7:38:32